Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Hacka sten. Hemma.... I lägenheten....

Startat av Bäckvaskarn, 26 September, 2015, 09:40:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Bäckvaskarn

Bor i lägenhet och vill hacka lite på de stuffar jag plockat hem med min murarhammare och mejsel men har insett att jag inte har så bra förutsättningar på att göra det på ett bra sätt ännu.

Går det bra att köpa nån billig bastant träplatta och sen lägga den i en kartong jag vänt 90 grader? Tänkte göra så för att undvika skador i lägenheten och att flisar flyger iväg.
Nåt bra tips för att se till att allt är fäst på ett bra sätt eller inte rör på sig när man hamrar och hackar? Det är lite svårt att vara effektiv när man bara håller med handen och stenen/underlaget rör på sig.

johanssonsan

Du bör ha ett fast underlag för att krossa stuffer. Enklast tar du med stufferna ut och håller till på berget.  Sno in stuffen i något gammalt tyg eller annan textil och klappa till så blir krossen kvar på plats.
Måste du hålla till inomhus så får du krossa på en trave trädgårdsplattor eller liknande. Grannarna kan ha kommentarer.

Pontus Schröder

Säger grannarna något så kan du säga att du förbereder köttet med kötthammaren   :)) -De blir ju goare om man mörar till de lite  ;D
Gör mer än din nästa så slipper den anse att du är lat.

iller