Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Köpa grejer

Startat av Glimmer, 24 Juni, 2015, 22:14:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Glimmer

Eftersom jag befinner mig på andra sedan Atlanten tänkte jag beställa lite grejer från Keene och få det levererat till stället vi bor på just nu. När vi pratat färdigt i telefon om prylar och leverans adress mm och det var dags att betala visade det sig att de inte accepterade "internationella" kontokort[emoji20] haha

Nu gäller det att hittat en ny lösning för att få med grejerna hem.....

/Glimmer

GuldUgglan

Har du inte guldpåsen med dig... Guld borde väl accepteras i alla länder  :D
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

johanssonsan

Om du har din bankdosa med dig kan du logga in och göra en IBAN betalning. Bank till bank. Du begär att få deras IBAN och anger på betalningen proforma nummer. Allt förutsatt att de är villiga att skriva en proforma.

GuldUgglan

Men nog ska det väl fungera att beställa över nätet med Visa eller Mastercard eller liknande??!?
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Colaburken

Vi var i usa för några dagar sen och var där i typ 2,5 veckor och det var bara mitt ungdoms kort som inte funkade alla gånger använd det som ett kredit kort och inte debit så borde det funka ingen i familjen hade några problem med det anars kör med pay pal

Glimmer

Äntligen kom den, nu gäller det att få med den i bagaget hem :-)

energyswe

sitter det någon invändig gänga på din pump ? :)

jag har ett helvete med o hitta någon som kan få min HP500 o sitta på motorn honda europa säljer inte motorn med p-shaft i europa

Nugget

Citat från: Glimmer skrivet 02 Juli, 2015, 21:38:39

Och vad blev kostnaden för den utan frakten till Sverige?
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Glimmer

$385, har inte koll vad det blev i kronor
/Glimmer

Guldbob

Googla "385 usd till sek" så får du just nu svaret 3 255,95kr. Moms på 25% tillkommer och ev.tull samt ev.frakt.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Glimmer

Citat från: energyswe skrivet 02 Juli, 2015, 23:40:21
sitter det någon invändig gänga på din pump ? :)

jag har ett helvete med o hitta någon som kan få min HP500 o sitta på motorn honda europa säljer inte motorn med p-shaft i europa
Japp det är inv. gänga.
Är tänkt att användas nästa säsong, har ingen Brådska att lösa grejen med motor och axel, tar tag i det när hasten kommer

/Glimmer
Citat från: Nugget skrivet 03 Juli, 2015, 17:06:59
Citat från: Glimmer skrivet 02 Juli, 2015, 21:38:39

Och vad blev kostnaden för den utan frakten till Sverige?