Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

När guldet blir ett bekymmer

Startat av Pappagoran, 08 Juni, 2015, 18:28:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Jo det trodde man aldrig men efter att ha varit ner i källarn för att leta snöre till tvättlina åt tanten hittar man några
burkar med undanställt jox. Då jag nu är lycklig ägare till världens bästa köksredskap, tack @Borax, blir man ju
tvungen att köra igen den lilla skvätten på ca 2 dl.

Det är nu bekymmren uppstår. Har jag haft detta i källaren från 2013 eller 2014? Och var tusan kommer det ifrån? Kommer
det från ett ställe eller är det blandat från flera olika ställen? Jag kan dock utesluta en del platser som jag vet att
jag inte sparat något ifrån men många ställen återstår. Ska man nu bli tvungen att besöka alla dessa ställen igen för
att få ett svar?

Bild 1, Mitt bästa köksredskap.
Bild 2, Dagens guld.
Bild 3, ca 3 kilo som jag heller inte vet var det kommer ifrån men ska bli roligt att leka lite med.

(mer än 2 micro @Illern)

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Pappagoran

Nu har jag kört igen materialet från sillaburken också (torrt) Man tror inte det är sant men där var lite gult i den också. Nu
får man köra det en gång till då det är blött. Problemen hoppar sig.

Verktygsmakaren Sven

ser ut som ravlundasand i hinken  ;)
Lättjan är uppfinningarnas moder/
Ingenting är omöjligt det Omöjliga tar bara lite längre tid

Pappagoran

Citat från: Verktygsmakaren Sven skrivet 08 Juni, 2015, 21:30:31
ser ut som ravlundasand i hinken  ;)

Hade den tanken också Sven tills jag kom på att Ravlunda körde jag för någon vecka sedan. Detta är siktat och
spara och jag vet inte från var eller när. En bild på andra körningen då materialet var blött.

Bothner(Kenneth)

Känner igen problemet! Har ca 10 st glasrör med guld som jag trodde att jag skulle komma ihåg vart och när det kommer ifrån! Nu har jag lärt mig att skriva med spritpenna på omgående efter vaskningen.