Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Le trap vs blå rännan

Startat av BarbieOnWeed, 05 Maj, 2015, 06:50:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BarbieOnWeed

Har en fundering till er kunniga :) Jag behöver framöver skaffa mig en ränna till som ska användas när det är för lite vatten för min m68. Då är frågan.. Vilken? Le trap verkar sjukt bra men aldrig sett den själv. Blå rännan har jag testat och vet hur den funkar. Kräver le trapen lika mkt vatten eller mer?
Vilken rekommenderar ni?

Aquatek69

I recommend you buy my El Dorado, you already took it for a test drive ;). Haha....
Scandredge.se
Material in motion

Eucitzen

Jag är en vän av Le trap, men så är det en smaksak. Tycker den kräver lite mindre vatten, men det kan va minnet som sviker. :D
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

Malle

Jag tycker min M/68-60 fungerar alldeles utmärkt med hb-tillsatsen och en 95 liters 12v biltemapump. Då behövs ju inget föde alls, bara det finns vatten.

Gruvfogden

Le Trap kräver högre flöde. Blårännan är suverän på mindre guld. Ska du ha en ränna som kräver mindre vatten och fångar smått guld så kör den blåa. Le Trap är också en grymt bra ränna. Funkar fint i Highbanker också men som sagt den vill ha högre flöde.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Sluiceman Dan

Kan starkt rekommendera blårännan, funkar riktigt grymt på mkt smått guld.
Checka bilderna i detta klipp i slutet (ca 1min)  :D, samlar extremt mkt mikro.
Ja även här ser man hur bra rännan är i lite vatten oxå  ;)
Blårännan är enkel att rigga upp och kräver som sagt mindre flöde.

Bara ett tips från mig.

Mvh, Danne.
Mr Johansson.  8)
Ge inte upp - Guldet finns därnere... Gräv djupare 😝
INSTAGRAM: dan_sluiceman_dan
Delägare i Skäggwood och Midnight Miners Prospecting 🤠⚒⛏