Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Web butiken har öppnat!

Startat av Guldbob, 01 April, 2015, 15:37:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Guldbob

Äntligen någon månad sent släpper vi vår web butik.
Välkommen att besöka och shoppa loss!

www.paydirt.se/store

Fraktmodulen strular lite men vi återkommer efter lagd order med den riktiga fraktkostnaden blir oftast billigare än vad programmet just nu säger.

Välkommna,

Guldbob med familj
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

GuldUgglan

Citat från: Guldbob skrivet 01 April, 2015, 15:37:23

www.paydirt.se/store

Fraktmodulen strular lite men vi återkommer efter lagd order med den riktiga fraktkostnaden blir oftast billigare än vad programmet just nu säger.

Välkommna,

Guldbob med familj

Momssatsen verkar också strula, då samma pris visas ex moms som inkl. moms.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Guldbob

www.paydirt.se/store

Välkommna,

Guldbob med familj

Inget strul med momssatsen, jag säljer som privatperson, bolaget startar i slutet av april när namnet blir godkänt.
Man måste ju starta någonstans och se om det fungerar, därefter starta bolag. I samband med det går priserna tyvärr upp.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

iller

Citat från: Guldbob skrivet 01 April, 2015, 17:55:11

www.paydirt.se/store

Välkommna,

Guldbob med familj

Inget strul med momssatsen, jag säljer som privatperson, bolaget startar i slutet av april när namnet blir godkänt.
Man måste ju starta någonstans och se om det fungerar, därefter starta bolag. I samband med det går priserna tyvärr upp.

Att sälja som privatperson kan du bara göra upp till en viss summa dock men det vet du säkert redan.

Guldbob

Citat från: iller skrivet 01 April, 2015, 21:45:43
Citat från: Guldbob skrivet 01 April, 2015, 17:55:11

www.paydirt.se/store

Välkommna,

Guldbob med familj

Att sälja som privatperson kan du bara göra upp till en viss summa dock men det vet du säkert redan.

Kul att guldgrävare bryr sig så om skatter od. Tänk om alla gjorde det då vore Sverige rikt. För att underlätta för de som vill veta mer så läs SKV 344 på skatteverkets hemsida.
Jag följer deras regler. Blir ännu lättare att redovisa med webshop kopplad mot utgifter, förvisso så är ett AB redan startat och under namnbyte . Sälja som privatperson kan du göra obehindrat men du måste naturligtvis redovisa på SKV 2051.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

GuldUgglan

Skatter gillar väl alla. Speciellt om de består av guld..
Nä men allvarligt så är det bra med företag. Det där med att driva vinstgivande hobbyverksamhet är ett jäkla krångel. Blir bara problem. Du får egentligen inte göra vinst mer än två år i rad tror jag. Och tidigare fick du inte omsätta mer än 30000:-. Vet inte hur mycket det är nuförtiden men den summan kommer du väl upp till på nolltid i din hobby...
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Muddy

Kör hårt Guldbob, vi behöver nya entrepenörer !!!   ska  handla av dig snart !! ;D

iller

Citat från: GuldUgglan skrivet 01 April, 2015, 22:41:42
Skatter gillar väl alla. Speciellt om de består av guld..
Nä men allvarligt så är det bra med företag. Det där med att driva vinstgivande hobbyverksamhet är ett jäkla krångel. Blir bara problem. Du får egentligen inte göra vinst mer än två år i rad tror jag. Och tidigare fick du inte omsätta mer än 30000:-. Vet inte hur mycket det är nuförtiden men den summan kommer du väl upp till på nolltid i din hobby...

Samma summa vad jag vet.

Guldbob

Summan är obegränsad men om du säljer för mer än 30.000kr så vill de gärna att du momsregistrerar dig men inget tvång.
Vi är 5 i familjen med samma hobby så det är lugnt. För övrigt så är AB och moms registrering klart, väntar bara på namngodkännande sedan flyttar vi allt till AB. :D
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Guldbob

www.paydirt.se/store

Välkommna,

Guldbob med familj
jag puttar upp detta då det är butiken som öppnat.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

vaskaholic

Paydirt från guldbob.

Ändrade till youtube efter allt gnäll :D
Skitvaskning på er.

johanssonsan

Ser att priserna anges exklusive moms när Paydirt.se i första hand vänder sig till privatpersoner. Vad har du för tankar kring det?

rainman1618

Citat från: lasse e skrivet 03 April, 2015, 19:53:18
Paydirt från guldbob.

Ändrade till youtube efter allt gnäll :D
ser ju bra ut om jag inte misstager mig så ser det ut att vara pay dirt från "irjus inmutning" kan ju ha fel men tror inte det, bra kvalite på grejor från IRJUS..
GLAD PÅSK PÅ ER ALLA
gammal man gör så gott han kan, hoppet om guld finns ju där- gräv djupare bara