Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Liten stentumlare

Startat av Pappagoran, 14 Januari, 2015, 15:52:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Liten stentumlare utan några som helst kostnader. Snurrar 30 varv/minut

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

lars_hed

Coooolt :D   en gammal skrivare eller ?

horrortool

Nöden är uppfinningarnas moder!  :D

Pappagoran

Citat från: lars_hed skrivet 14 Januari, 2015, 16:53:33
Coooolt :D   en gammal skrivare eller ?

Japp, bara plocka bort allt som inte behövs. Drivs med en mobilladdare på 5,0 V , 350mA.  Inte en aning om det kan bli något resultat av detta men ska i varje fall prova. Fungerar det kanske jag gör något snyggare och gamla skrivare är ju ingen bristvara  :D

Pappagoran

Och då önskar jag få lite vetskap om vad man använder som slipmedel av er som kan detta.

johanssonsan

Du får stå ut melapidary gemstonesd en kommentar från en som inte kan men anar att man använder olika slipmedel i olika kornstorlek och i olika hårdhet i en viss utspädning med oftast vatten + vätmedel - helt beroende på vad som skall trumlas. Dedu.

Här kan du finna lite ledtrådar:  http://stengalleriet.jetshop.se/lortone-industritrumlare/slipmedel-c-110-1.aspx

Googla "lapidary gemstones" så får du upp några länkar. Kör så det ryker.

Sudde(Stefan)

Citat från: Pappagoran skrivet 16 Januari, 2015, 15:25:39
Och då önskar jag få lite vetskap om vad man använder som slipmedel av er som kan detta.

http://stengalleriet.jetshop.se/trumlare/slipmedel-c-106-1.aspx

2/3 delar fylld trumlare, vatten som täcker upp till stenarna, 10% av stenars vikt i slipmedel. Allt * 3 steg med nytt slipmedel och ca en vecka för varje steg(beroende på sten(mineral ))

Framåt framåt och.....ner.

Vandraren

Gud vad smart! :) Hur kommer du på allting som??

Brickan

10 Points av 10 möjliga för detta återandvändnings tipset!