Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Köpa Paydirt

Startat av Sorken, 18 Oktober, 2013, 12:24:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

johanssonsan

Citat från: lingonben skrivet 03 November, 2013, 19:24:12
köpte en påse grus från alaska. visst är det lite som att stjäla godis från barn.
men om man skulle åka till alaska så blir det betydligt dyrare,får se det som ett test :)

Hej @lingonben. Du och @Sorken köpte paydirt från USA/Canada. Bara nyfiken på resultatet. Vad fanns i påsarna?

lingonben

det fanns bra med guld o några fina nuggets :)

johanssonsan

Vaskade igenom en påse paydirt från www.paydirt.se. Gruset kommer från Ädelfors, Emån. Mycket bra paydirt när jag jämför med vad jag har fått från påsar som jag tidigare har köpt från USA.

erland82

Snyggt. Ser grovt ut.

Sorken

Hej Johanssonsan!

Ja det stämmer, jag köpte paydirt från USA för ett drygt år sen. Tror jag att min skörd var medelmåttig, om man jämför med andra påsar från USA. Men kul och spännande var det! Lite grövre än i Ädelfors och våra små korn i södra Sverige. Men resultatet från paydirt.se såg ju inte så pjåkigt ut faktiskt.

Jag är ganska sugen att beställa en påse till nu i "off-season". Är det någon som kan rekommendera en säljare på ebay eller liknande? Skulle vara kul att ha chansen på en lite större picker.

Lade upp resultatet förra året i den här tråden nedan. Däremot säljer inte den killen mer. Han fick massa personliga kriser och problem sa han, och sket i o skicka när jag beställde en påse till några månader senare, fast jag betalt o allt. :(

http://www.guldforum.se/forum/index.php?topic=1207.0;topicseen

johanssonsan

Hej @Sorken. Du behöver inte köpa paydirt från USA. Finns kuranta påsar på betydligt närmare håll. Prova gärna
www.paydirt.se  Dessutom vet vi var leverantören bor.  :D

Tråkigt med påsen du köpte och som inte levererades. Fick du tillbaka pengarna?
Lägg gärna upp vad den säljaren heter så vi andra kan se upp i fortsättningen.

Pappagoran

Ja varför köpa ifrån USA när det finns i Sverige. Billigare och snabbare frakt. Fick en påse av @Guldbob att prova bara för att jag var rak i ryggen :) Men detta är något jag kan rekommendera till alla nybörjare som undrar: "Hur vet jag att det är guld" Priset är väl som en dag i gropen i Ädelfors men du slipper resan och hittar förmodligen mer. Ett utomordentligt bra sätt att träna upp sig på samt att lära sig hur guld beter sig i vaskpannan.
(och du kan vaska det hur många gånger du vill)

Ingen ide att gå över ån efter vatten!

PappaG
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Sorken

Ja ni har nog rätt, efter lite övervägande så blev det en beställning hos GuldBob på paydirt.se! En påse koncentrat från Norge + picker. Nu är det bara att vänta och se vad som gömmer sig i detta material :)

Resultat med närbilder utlovas!

/Sorken

Pappagoran

Citat från: Sorken skrivet 30 December, 2014, 19:02:57
Ja ni har nog rätt, efter lite övervägande så blev det en beställning hos GuldBob på paydirt.se! En påse koncentrat från Norge + picker. Nu är det bara att vänta och se vad som gömmer sig i detta material :)

Resultat med närbilder utlovas!

/Sorken

Och därmed hoppas vi att @Guldbob tittar in och tackar för reklamen  :D
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Guldbob

Jag kan kopiera ett mail som jag just skickade till Irjus.

Ha Ha,ha ha! Grabben har just pannat ut 2påsar om 500gram och hittade en NUGGET på 2 gram!!!!! Han ville panna ut resten av påsarna men jag stoppade honom. De skall vi sälja. Vad såg du när när du packade det? Minst en större nugget skrev du.
Han ringde och var själaglad!!! Hoppas att det ligger mer sådant i de påsarna jag gjort om 0.5kg! Hallå! 2 gram! Vi har redan sålt 11 påsar!...Ingen har sagt något. Satan kort sagt va kul! har du något mer i gömmorna?
Skitkul! Och var på väg att säljas! Ja, ja skit samma, hoppas att de som köpt hittat bra!
Perfekt reklam, en nugget om 2gram har hittats i en påse, är det så rikt eller vad detta en lyckträff?
Det jag vaskade ut i början var ganska mediokert.
Satan vad kul!

/Robert.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Guldbob

Jag bad grabben skicka en bild på Nuggeten som han just hittade efter att ha vaskat två paydirtpåsar från Irjus koncentrat.
Jag har ett tiotal påsar kvar, garanterat osökta
Nedan ser du en bild på en Nugget på 2gram+ från osökt paydirt som Daniel just hittat.
Vågar knappt skriva detta men grus från www.paydirt.se
Jag måste för ärlighetens skull skriva att detta är inte något som
du skall förvänta dig att hitta men möjligheten finns.
Vackert eller? Jag ser fram emot att se den i verkligheten i morgon.
Snacka om tur! Det var han som hittade 1gram i bingopåsen.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se