Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Kommentarer till "Säsongens Bästa Bild, 2014"

Startat av Nugget, 22 December, 2014, 11:41:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

GuldUgglan

@Pappagoran  och @Gruvfogden har inte ni bilder att bidra med..
Har ju sett ni har fina bilder i era bloggar.
Jag tyckte din bild speglade guldvaskning bra pappagoran..
Utan text till så blir det ju i betraktarens fantasi som konstverket sätts ihop.
Och tänker man mycket på guld så får man nog det mesta att höra ihop med guldvaskning. Mången butikspersonal har nog gett mig fundersamma blickar när jag vridit och vänt olika varor.. Inte alla kunder som ser det vackra med en bit avloppsrör..
Vi guldvaskare är nog lite skadade.... ^-^
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

HANNU

Citat från: GuldUgglan skrivet 24 December, 2014, 10:12:42
@Pappagoran  och @Gruvfogden har inte ni bilder att bidra med..
Har ju sett ni har fina bilder i era bloggar.
Jag tyckte din bild speglade guldvaskning bra pappagoran..
Utan text till så blir det ju i betraktarens fantasi som konstverket sätts ihop.
Och tänker man mycket på guld så får man nog det mesta att höra ihop med guldvaskning. Mången butikspersonal har nog gett mig fundersamma blickar när jag vridit och vänt olika varor.. Inte alla kunder som ser det vackra med en bit avloppsrör..
Vi guldvaskare är nog lite skadade.... ^-^
Bra sagt @GuldUgglan. Och visst  kan man kommentara  sin egen och andras bild på tråden  här. [emoji328]
Stå på dig, annars gör nån annan det.

HANNU

Fick hjärtklappning när jag såg ditt bidrag @Hardgolder.
Fjällvandring kombinerad med guldvaskning.  :)
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Gruvfogden

Vi kan inte vara med i tävlingen. Vi gräver och dricker öl och hinner inte ta bilder. I somras var det mest Burris som fotade och reglerna säger att det ska vara egna bilder.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

GuldUgglan

Citat från: Gruvfogden skrivet 24 December, 2014, 11:27:33
Vi kan inte vara med i tävlingen. Vi gräver och dricker öl och hinner inte ta bilder. I somras var det mest Burris som fotade och reglerna säger att det ska vara egna bilder.
ok. gissade det var något sådant.. Jag ska inte önska just dig en god jul fogden.. men hoppas du får äta och dricka gott under helgerna..
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Hardgolder

Citat från: HANNU skrivet 24 December, 2014, 11:25:08
Fick hjärtklappning när jag såg ditt bidrag @Hardgolder.
Fjällvandring kombinerad med guldvaskning.  :)

Absolut något av det bästa jag gjort! och mer sådant till nästa år. dock några kg mindre i packning då :P

Pappagoran

Jag hinner med allt vilket är lite märkligt då jag i regel bara har en hand ledig. Jag tror det handlar om träning och erfarenhet  :D
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

burris

Ja så var det nog och jag får bara skicka in en bild. "Svårt fall när doktorn grät". Vilken ska man skicka in som tävlingsbidrag???????? God Jul på er allihop!
Den som letar han söker.

Nugget

Ja, då var tävlingen stängd och nu sitter jag och kollar på ett bildspel med fina bilder.
Sammanlagt 24 deltagare blev det.

Jag hör av mej när jag bestämt mej  C:-)

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Pappagoran

Citat från: Nugget skrivet 01 Januari, 2015, 11:47:08
Ja, då var tävlingen stängd och nu sitter jag och kollar på ett bildspel med fina bilder.
Sammanlagt 24 deltagare blev det.

Jag hör av mej när jag bestämt mej  C:-)

/Nugget

Ja jag väntar med stor spänning på det beslutet. Jag har 3 kandidater till årets bild. Ska bli kul att se om @Nugget träffar någon av dem :)
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Nugget

Vi ha en vinnare och 2 st andraplatser.

Som vinnare för "Bästa Bild 2014" ut ser jag @Bengan
och som 2:a plats delar @burris och @Kulta Imuri  på platsen.

Förstapriset blir en klocka med Guldforum.se logga eller T-shirt. (Bengan får välja själv)
Andraplatserna får en T-shirt var (om nu inte Bengan väljer T-shirt).

(Till vinnarna, vänligen skicka ett PM till mej med er adress.)

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.