Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Kommentarer till "Säsongens Bästa Bild, 2014"

Startat av Nugget, 22 December, 2014, 11:41:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Nugget

Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

GuldUgglan

Citat från: HANNU skrivet 22 December, 2014, 12:27:26
Men @GuldUgglan, läste du  inte reglerna

GuldUgglan kan inte reglementet.. nää.. måste läsa dem igen då.. har jag gjort fel?  :)
aha.. du menar att jag skrev där,.. oki.. trodde det var att andras kommentarer som inte skulle vara där.. jag beskrev ju bara bilden  ;)
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Bothner(Kenneth)

Tack Pelle @vedboden ! Härlig plats det där Finland! Gillar silvertejp lagade stolen. Den står där nu i kylan under okänd mängd snö tillsammans med det andra som vi lämnat kvar i väntan på nästa säsong. Har också låtit skägget växa sen dess! Ser ut som en Taliban säger kompisarna! God Jul och Gott Nytt År alla guldvänner!

HANNU

Förstår inte att folk kan inte låta bilden tala för sig själv.
Nugget har ju klart beskrivit regelverket.  >:D
Stå på dig, annars gör nån annan det.

erland82

erland82

Citat från: HANNU skrivet 22 December, 2014, 20:03:26

Lite kontext till bilderna tycker jag hör till. Jag tolkar det mer som att man inte får lägga till påståenden och frågor till bilderna i just den tråden.   ;)

Pappagoran

Citat från: erland82 skrivet 22 December, 2014, 20:22:03
Citat från: HANNU skrivet 22 December, 2014, 20:03:26

Lite kontext till bilderna tycker jag hör till. Jag tolkar det mer som att man inte får lägga till påståenden och frågor till bilderna i just den tråden.   ;)

Håller med @erland82 igen :) Klart att några ord om bilden ska vara tillåtet (vilket jag tror det är) men det ska ju inte tendera i att bli en hel uppsats.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

HANNU

Är det rätt  att tävlingsdeltagarna börjar  ändra tävlingens regler.
Får se om @nugget  är snäll och låter  det hända. Eller gör han som andra att  diskvalificerar fuskarna.

Pappagoran

Jag personligen kan inte se att någon försöker ändra reglerna här eller fuska.

En bild kan ofta tala för sig själv då det gäller bildens innehåll. Men ofta när man ser en
bild ställer man sig (i varje fall jag) frågan var är den tagen och när? Ett exempel. En bild
på ett norrsken är ingen sensationell företeelse men kan du påvisa att bilden är tagen
i Skåne så blir den det. Men utan information till bilden var den är tagen och när skulle
den inte vara mer än alldaglig.

Så därmed drar jag tillbaka mitt bidrag som utan några ord aldrig skulle kunna knytas till
något samröre med guldvaskning trots att det var en del av ett över tre veckor långt guldäventyr.

Men helt säker kommer vår käre @Nugget in snart och gör allt klart för oss.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

GuldUgglan

Många fina bilder ni har. Nugget får nog svårt att välja.
När jag såg norskt guld och svenskt silver på Irjus bild så tänkte jag att det kanske är lättare att plocka ut tre bilder som får 1-3 pris.. men det är ju Nugget som bestämmer i denna tävling.  :) tur det..
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Nugget

Hej

Jag trodde att reglerna var "säkra" men jag får nog justera lite...

Man får beskriva texten lite grann, men jag kommer att se till bilden!

Jag kommer att exporterar dom till ett eget bildspel med bara bidragarens namn som referens. Detta gör ev. text överflödig.

Sedan sitter jag och tittar på detta tills jag bestämt mej.

Hoppas detta klargör era frågor.

/Danne (Nugget)
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

HANNU

Du är snäll @nugget. Ha en riktigt God Jul.

HANNU

Tolv bilder är ingen riktig tävling. Flera hundra våre trevligt. Släpp låss med bilderna nu. Alla vill ju titta på fina bilder.
Kom igen.