Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Tänkte önska alla en GOD JUL bara för att man tydligen ska....

Startat av Pappagoran, 17 December, 2014, 20:58:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Men jag sticker inte under stol med att jag avskyr hela tillställningen.

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Gruvfogden

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

soggybottom

Instämmer! Men får väl önska er på modernt språk en sjuk fet jul...liksom!

Blasfeministen

HANNU

Nu får ni ge er, @Pappagoran och @Gruvfogden. Man får väl bli barn en gång om året. Vad är roligare än att ha familjen samlad, glä en julgran med barnbarnen och ge lite julklappar till dom.
Ha en God Jul, allihopa.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

HANNU

Citat från: HANNU skrivet 18 December, 2014, 05:31:42
Nu får ni ge er, @Pappagoran och @Gruvfogden. Man får väl bli barn en gång om året. Vad är roligare än att ha familjen samlad, glä en julgran med barnbarnen och ge lite julklappar till dom.
Ha en God Jul, allihopa.

Förresten skulle ni kunna göra en god gärning och dra på er tomteluvan och agera som en jultomte till kvarterens barn.

johanssonsan

Gruvfogden

Citat från: HANNU skrivet 18 December, 2014, 05:31:42
Ha en God Jul, allihopa.

Tyvärr Hannu. Jag skyr julen som pesten. Det är enligt mig ett kollektivt vansinne där folk stressar som dårar i 2 veckor för att få en "lugn och mysig" jul, som ändå slutar med stress i köket med mat och disk.
Folk köper julklappar för att glädja andra och upptäcker sedan att deras ekonomi är körd i botten och då kommer oron för hur de ska kunna överleva och betala räkningarna de närmaste månaderna.

Om du hade träffat min släkt så skulle du inte vilja sätta dom i samma rum, oberoende av vilken högtid det är.

Sen har vi det där med granen.... jag är allergisk...
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

goldmember74

olsson

Ja ha, då kommer camp skäggwood att döpas om till camp skäggstubb eftersom det kommer att råda kalhygge på platsen inför säsong 2015 till följd av gruvfogdens träd allergi  ;)
Nä det lär nog aldrig ske, men jag vill ändå passa på och önska er alla en GULD JUL OCH ETT GULD NYTT ÅR och lova att inte äta någon form av febernedsättande preparat för att bota 2015 års guldfeber.

Gruvfogden

Ingen trädallergi, men granbarr mot bar hud ger hemska utslag och mycket klåda. I övrigt är det inga problem :)

Pappagoran

Citat från: Gruvfogden skrivet 18 December, 2014, 15:04:23
Ingen trädallergi, men granbarr mot bar hud ger hemska utslag och mycket klåda. I övrigt är det inga problem :)

Ja jag har visst exakt samma problem som @Gruvfogden ser det ut som . Under alla år som "Tantens" gran ska in måste jag ha långärmat och handskar för att inte lite senare behöva klia sönder mig. Men bestod julen endast av en gran och lite klåda skulle jag nog inte ha några problem.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

HANNU

Nu är julklapparna skaffade, och julen får komma.
Önskar alla medlemmar en riktigt Goo Jul.