Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Lapin kullan kimallus

Startat av Gruvfogden, 25 Maj, 2014, 16:55:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Bengt V

Citat från: Bothner(Kenneth) skrivet 28 Augusti, 2014, 16:40:13
Då har jag sett filmen! Tack fogden! Som jag tolkar det är det @Bengt V som vill kolla nu. Men han skrev: "senare i höst" Någon annan innan eller tillbaka till fogden? Ps första skadan under filmens långa resa noterad. Plastfodralet har tappat ett par bitar. Ska se om jag hittar ett helt.

Jag ligger ute på jobb hela veckor, och vill inte att filmen skulle bli liggande hos mig en vecka, men om annan ingen vill se filmen nu så vill ja såklart se den nu.

Gruvfogden

Citat från: Bothner(Kenneth) skrivet 28 Augusti, 2014, 16:40:13
Då har jag sett filmen! Tack fogden! Som jag tolkar det är det @Bengt V som vill kolla nu. Men han skrev: "senare i höst" Någon annan innan eller tillbaka till fogden? Ps första skadan under filmens långa resa noterad. Plastfodralet har tappat ett par bitar. Ska se om jag hittar ett helt.

Lite skador får man räkna med:) Detta måste bli en av de mest beresta filmer i Sverige.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

HANNU

Är det nån som kan spåra stället där den varit
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Bothner(Kenneth)

Citat från: HANNU skrivet 29 Augusti, 2014, 13:38:22
Det är väl ett bra jobb för en pensionär Hannu! :-)

koolander(Mazi)

koolander(Mazi)

Faktiskt inte långt ifrån Tankavaara. typ 40 min

HANNU

Citat från: Bothner(Kenneth) skrivet 29 Augusti, 2014, 15:31:38
Citat från: HANNU skrivet 29 Augusti, 2014, 13:38:22
Det är väl ett bra jobb för en pensionär Hannu! :-)
Njaaa. Nu blir det höst och vinter. Därmed har pensionären förvandlats till en veckopendlare. Pensionärs livet fortsätter igen när björken åter blir grön.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

koolander(Mazi)

Jag planerar på ge mig av till stället där de grävde nästa vår/sommar. Nån som e sugen att hänga på så är det bara att säga till. Det finns stuga att hyra i närheten som bara kostar runt 100kr/natt.

Bengt V

Enligt @Bothner(Kenneth) är filmen strax på väg till mig, då kan jag titta på filmen nästa helg. Det ska bli kul.

Vem vill se den sen?

Bothner(Kenneth)

Bengt V

Nu har jag sett filmen och helt klart sevärd. Tack @Gruvfogden.

En skada på fodralet på ena kortsidan, Posten levereras med våld numera verkar det som. Ska lägga med någon extra skydd när jag skickar filmen.

Någon som vill se den?

lars_hed

Jag ser den gärna, om ingen står i kö på den.

Bengt V

Citat från: lars_hed skrivet 05 September, 2014, 20:10:58
Jag ser den gärna, om ingen står i kö på den.

Idag skickade jag filmen till @lars_hed