Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Prospektering vid Emån

Startat av Gruvfogden, 18 Januari, 2013, 23:48:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Blixten

Tjena!

Vi ska åka iväg 3-5 maj
Vi ska bo i en skola som ligger ungefär 400 m från vaskningsplatsen i ädelfors
Det kostar 1200 att hyra den, så på 20 pers blir det väldigt lite per skalle!

Så det enda du behöver ta med dig är vadkningsutrustning!

Aktiviteter och annat kan du hitta under fliken "kalender"

Med vänlig hälsning - blixten
Gräv gräv och åter gräv

erland82

Citat från: Blixten skrivet 18 Februari, 2013, 16:50:26
Tjena!

Vi ska åka iväg 3-5 maj
Vi ska bo i en skola som ligger ungefär 400 m från vaskningsplatsen i ädelfors
Det kostar 1200 att hyra den, så på 20 pers blir det väldigt lite per skalle!

Så det enda du behöver ta med dig är vadkningsutrustning!

Aktiviteter och annat kan du hitta under fliken "kalender"

Med vänlig hälsning - blixten

Och vad som kommer ske på plats sen är väl upp till oss skälva antar jag då inget direkt schema är slaget, eller? Men jag antar att det kommer bli allt från vanlig vaskning till "maskinell" vaskning från olika personers projekt, prospektering av diverse slag i området, gruvbesök och trevligt sällskap från likasinnade personer. 

Ser själv fram emot helgen väldigt mycket :)

Tobbe

Citat från: Blixten skrivet 18 Februari, 2013, 16:50:26
Tjena!

Vi ska åka iväg 3-5 maj
Vi ska bo i en skola som ligger ungefär 400 m från vaskningsplatsen i ädelfors
Det kostar 1200 att hyra den, så på 20 pers blir det väldigt lite per skalle!

Så det enda du behöver ta med dig är vadkningsutrustning!

Aktiviteter och annat kan du hitta under fliken "kalender"

Med vänlig hälsning - blixten

sen när bestämdes det att vi sover i skolan? själv tältar jag o co. nog hos guldström så håller man dom på ett trevligt humör då vi kanske håller oss utanför hans vaskning
Ut och upplev

iller

Citat från: Blixten skrivet 18 Februari, 2013, 16:50:26
Tjena!

Vi ska åka iväg 3-5 maj
Vi ska bo i en skola som ligger ungefär 400 m från vaskningsplatsen i ädelfors
Det kostar 1200 att hyra den, så på 20 pers blir det väldigt lite per skalle!

Så det enda du behöver ta med dig är vadkningsutrustning!

Aktiviteter och annat kan du hitta under fliken "kalender"

Med vänlig hälsning - blixten

sovsäck etc är nog dock bra att ha med :P

Blixten

Jag har ingen aktivitet inplanerad:) tänkte att det är fri lek:) å sen att man kan sitta runt en stor lägereld å ha det gött!:)
Gräv gräv och åter gräv

iller

Citat från: Blixten skrivet 18 Februari, 2013, 21:32:10
Jag har ingen aktivitet inplanerad:) tänkte att det är fri lek:) å sen att man kan sitta runt en stor lägereld å ha det gött!:)

Du menar skryta om hur små nuggets man har hittat :P

Blixten

Haha, japp!:) vet inte om man ska sova i skola än..blir kanske husvagn eller tält med.
Gräv gräv och åter gräv

Andreas Andersson

Blir det av fortfarande? Har inte hört så mycket om det på senaste tiden.
Jag och en kompis kommer gärna ner men vi slaggar nog inte där utan åker hemåt under kvällen.
Datum tid och plats vore nice.

Då varken jag eller min kompis har någon egentligen erfarenhet så kanske någon kunde peka åt något väderstreck för när jag var nere sist hittade vi inte ett micro fastän att kaffet på brasan smakade bra.
Fast vi kanske ska hålla ihop gruppen helt ?
Aurum in venis

Tobbe

yes de blir av, men kolla "ut på lite guld äventyr" tråden ist, 2 trådar med samma innehåll blev det ingen aning om varför men det diskuteras mest där
Ut och upplev

borax

Dennis å jag kommer vi sover i vindskydd eller tält. //borax

iller

Varför inte sova i skolan? Blir ju billigt deluxe ju fler vi är :P

Powered by SMFPacks Ads Manager Mod