Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Guld letar smartphone app, vad behövs?

Startat av iller, 18 Januari, 2013, 21:47:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

johanssonsan

Citat från: elgreba skrivet 24 Augusti, 2013, 20:34:24
Är inne på Eu´s tänkande.. Skulle även vara grymt om man kunde kombinera "lager på lager" för att få en överblick på det område man prospekterar på eller fyndighet man funnit. Som exempel. Första lager topografi. 2a lager magnetiskt anomali. 3e lager förkastningssprickor osv. Har själv funderat på att printa ut på "overhead plast" för att få en bättre överblick. Lycka till! Bra id´e!

Mvh Andreas

Lager på lager av SGU :s information med terängkartan i botten. Lager på lager  funktion finns idag på tex Photoshop. En knapplist för att aktivera de lager som du är intresserad av.  GPS och anteckningar. Gärna foto med anteckningar.

a04andno

Bygger du den själv Iller? Har också haft funderingar kring en app. Det skulle ju absolut vara fint med alla dessa funktioner som har beskrivits.

mvh A

iller

Citat från: a04andno skrivet 25 Augusti, 2013, 21:58:52
Bygger du den själv Iller? Har också haft funderingar kring en app. Det skulle ju absolut vara fint med alla dessa funktioner som har beskrivits.

mvh A

Jag kommer i så fall att bygga den "själv" eller mitt företag rättare sagt.

Eucitzen

Citat från: Pappagoran skrivet 24 Augusti, 2013, 21:23:23
Då detta med guld är en ganska liten nisch i det stora hela behöver man kunna göra allt att själv och ha gott om tid. Kan man inte göra allt själv dvs programmering med mera är det nog ett hopplöst företag!

En sådan app skulle kunna användas av geologer också, det är ju inte så att bara guldvaskare kan ha nytta av likvärdigt...

Jag tror marknaden där är hyfsat outnyttjad. Har själv provat ett antal liknande appar, men inte hittat någon som funkar på det vis jag vill.
Karta, kompass, penna och papper vs appar 1:0
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

Guldbob

Hejsan, Hur har det gått med appen?
Är det någon som hittat något liknande på webben?
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Ace112

Jag kanske har missat något i tråden...
Svenska Jägareförbundet har en funktion där man kan köpa kartbitar ur fastighetskartan, har för mig att de tar 7kr för en kvadratkilometer, tillsammans med gpsfunktion kan man ju lätt ta reda på vilken fastighet man är på och se gränserna. Det hade jag tyckt var bra.
Många bäckar små...

johanssonsan

Vill du se fastighetsgränser finns de på www.raa.se    Fornsök   kartfunktionen och är gratis!

http://www.fmis.raa.se/cocoon/fornsok/search.html

Ace112

Jag kan ju redan se fastighetsgränserna i Jägareförbundets app, men där kan jag ju inte lägga över annan information, tanken bör väl vara en app med all tänkbar information annars är ju finessen borta...
Många bäckar små...