Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

MAJ träff , Guldforum.se

Startat av ultralasse (Lars Langö ), 19 Januari, 2014, 08:39:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

iller

Patrik72

Citat från: HANNU-unnah skrivet 29 April, 2014, 06:29:13
Citat från: Patrik72 skrivet 28 April, 2014, 22:44:17
Jag dyker förhoppningsvis upp den 2 Maj och tillbringar en dag med er. Det enda som fattas är gummistövlar och vaskpanna.  8)
Jag har pannor med mig och det har Guldström också

Vad tar du för en panna? (Bara så att man har rätt summa i kontanter med sig).  ;)
Instagram: watchurproblem

newstream

Ja då har vi nått fram till ädelfors

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Spade, ett undervärderat redskap.

Joakim

jag o Pandamannen dyker upp runt 11 tiden i morgon (2 maj) hoppas bara att de e fint väder nu hela helgen :)

akejos

Hemma efter en lång dag i Ädelfors. Som alltid lika trevligt, och som alltid lika tröttkörd. Vårt HB-bygge skötte sig klanderfritt, och minsann fångade den inte en hel del mikroguld i Emån. Trevligt att träffa Hannu, Ultralasse, Nugget, Erland, Iller, Basso och och övriga vi stötte på. Ha det gott ni som är kvar där nere!
/Åke
/Åke

HANNU

Citat från: akejos skrivet 02 Maj, 2014, 22:08:20
Hemma efter en lång dag i Ädelfors. Som alltid lika trevligt, och som alltid lika tröttkörd. Vårt HB-bygge skötte sig klanderfritt, och minsann fångade den inte en hel del mikroguld i Emån. Trevligt att träffa Hannu, Ultralasse, Nugget, Erland, Iller, Basso och och övriga vi stötte på. Ha det gott ni som är kvar där nere!
/Åke
Att få så många nya vänner av olika delar av Sverige är bara det guld värt.  Var riktigt trevlig at träffa dig och alla som du nämner och många fler.Och vilken trevlig kväll har vi haft vid elden.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Patrik72

Tjenare grabbar!

Det var en trevlig dag jag hade igår med er. Även om det tyvärr blev en kort sådan. (J*&%# njursten!) 

Jag lärde mig grunderna hur man vaskar efter guld. Tackar för all hjälp, tips och råd från Guldtröm och Co, och givetvis medlemarna från detta forum, bl a Nugget.

Jag gick iaf inte helt tomhänt därifrån, trots att jag troligtvis vaskade ur majoriteten av guldet ur pannan tillbaka i vattnet.

Hoppas på att vi alla träffas igen. 
Ha det bra alla och lycka till med guldjakten.  :)

Mvh/Patrik.

Instagram: watchurproblem

Sudde(Stefan)

Framåt framåt och.....ner.

Verktygsmakaren Sven

såja  nu var man hemma igen  ...  :(

detta var en riktigt höjdarträff i Ädelfors   kom hem med en massa nya ideer funderingar  o projekt  som satt ännu mer griller i
huvudet på mig

och framförallt tack till alla man mött dessa dagar som har varit på underbart humör fast lite trötta på morgonen ;)

//sven
Lättjan är uppfinningarnas moder/
Ingenting är omöjligt det Omöjliga tar bara lite längre tid

newstream

Trodde att febern skulle bli bättre, men ack vad jag bedrog mig ?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Spade, ett undervärderat redskap.

koolander(Mazi)

Ser bra ut det där!

Tack till alla som var på träffen. Det var riktigt kul att träffa er och få ett ansikte till namn. Hoppas att vi gör om det igen snart :)

erland82

Instämmer i kören av hemanlända. Tack alla för en trevlig guldträff :)

Apskaft

Också hemma igen. Nästa gång ska vi nog köra 1 hink per körd ränna med material, vi upptäckte till vårt förtret att en hink material gav lika många korn som två...
Tackar för en trevlig träff även om vi inte hann språka med så många.