På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!
Citat från: iller skrivet 07 Maj, 2022, 14:40:45Hur lång tid tog fraken?
tror att det mesta skickas från Frankrike och Tyskland om det inte finns i Sverige.Citat från: Osmiridium skrivet 05 Maj, 2022, 18:08:51De jag köpte var från denna länk: https://www.amazon.se/eMagTech-kilfj%C3%A4der-stendelare-handverktyg-roterande/dp/B094Q67K23 men de är tyvärr slutsålda nu. Det finns en massa andra varianter i olika kaliber på amazon om man söker på stendelare eller kilfjäder (feather wedge på engelska?). Tycker det är rätt bra utbud på amazonen om man orkar traggla sig igenom de dåliga svenska översättningarna![]()
De här kostade mig 277 riksdaler med fri frakt för 6 st + en borr som tyvärr inte passar i min maskin![]()
2022 is going to be awesome!!Citat från: iller skrivet 05 Maj, 2022, 13:22:25Kan du länka till amazon? Kanske är billigare där än de jag hittat i sverige.

Citat från: Osmiridium skrivet 04 Maj, 2022, 14:53:36Jag har skaffat mig en ny pryl för att "ta itu" med större stenar som är svåra att flytta på![]()
[mmg]1233[/mmg]
Dessa stenspräckare från amazon samt borrhammare gör att man kan spräcka väldigt stora stenar i mindre och hanterbara bitar. Det är rena magin, man borrar först ett par hål och slår sedan lite nätt med en hammare på toppen av kilarna så spricker stenen. Har någon här några bra erfarenheter från dessa att dela med sig av?
PS @Nugget jag försökte lägga till bilden som attachment men fick en hel skärm av röd error text, men det funkade att lägga upp den i multimedia istället![]()
Citat från: johanssonsan skrivet 04 Maj, 2022, 19:35:11Snyggt. Prydligt. Har du tillverkat bordet själv?Nej det är köpt för många års sedan men det är en av mina bästa grejer för att köra finguld i fördelen med bordet är att du alltid ser vad du håller på med även om vattnet är skitigt.![]()
Citat från: Osmiridium skrivet 04 Maj, 2022, 14:53:36Jag har skaffat mig en ny pryl för att "ta itu" med större stenar som är svåra att flytta på![]()
[mmg]1233[/mmg]
Dessa stenspräckare från amazon samt borrhammare gör att man kan spräcka väldigt stora stenar i mindre och hanterbara bitar. Det är rena magin, man borrar först ett par hål och slår sedan lite nätt med en hammare på toppen av kilarna så spricker stenen. Har någon här några bra erfarenheter från dessa att dela med sig av?det där är bra grejer att ha
.
PS @Nugget jag försökte lägga till bilden som attachment men fick en hel skärm av röd error text, men det funkade att lägga upp den i multimedia istället![]()

Sidan skapades på 0.187 sekunder med 31 databasfrågor.