Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Senaste inlägg

#91
Fungerande manicker / Re: Stenarna kommer inte att h...
Senaste inlägg av Osmiridium - 07 Maj, 2022, 20:10:25
Citat från: iller skrivet 07 Maj, 2022, 14:40:45Hur lång tid tog fraken?

Om du köper grejer på svenska sidan som skickas från Amazon och ej tredje part så kommer de på ett par dagar bara. Ingen tull eller andra kostnader heller. Köpte 20 meter flatslang till bra pris också när den inte fanns i lager i butiken här hemma  8) tror att det mesta skickas från Frankrike och Tyskland om det inte finns i Sverige.
#92
Fungerande manicker / Re: Stenarna kommer inte att h...
Senaste inlägg av iller - 07 Maj, 2022, 14:40:45
Citat från: Osmiridium skrivet 05 Maj, 2022, 18:08:51De jag köpte var från denna länk: https://www.amazon.se/eMagTech-kilfj%C3%A4der-stendelare-handverktyg-roterande/dp/B094Q67K23 men de är tyvärr slutsålda nu. Det finns en massa andra varianter i olika kaliber på amazon om man söker på stendelare eller kilfjäder (feather wedge på engelska?). Tycker det är rätt bra utbud på amazonen om man orkar traggla sig igenom de dåliga svenska översättningarna  :))

De här kostade mig 277 riksdaler med fri frakt för 6 st + en borr som tyvärr inte passar i min maskin  :-X  :))

Hur lång tid tog fraken?
#93
Great to see some footage from Rautakuru, hope you get your permit this summer  C:-)

Thanks for filming so much, you are a true role model for us slackers who go digging without filming... Keep up the good work <3 We love coming along for the ride  8) 2022 is going to be awesome!!
#94
Fungerande manicker / Re: Stenarna kommer inte att h...
Senaste inlägg av Osmiridium - 05 Maj, 2022, 18:08:51
Citat från: iller skrivet 05 Maj, 2022, 13:22:25Kan du länka till amazon? Kanske är billigare där än de jag hittat i sverige.

De jag köpte var från denna länk: https://www.amazon.se/eMagTech-kilfj%C3%A4der-stendelare-handverktyg-roterande/dp/B094Q67K23 men de är tyvärr slutsålda nu. Det finns en massa andra varianter i olika kaliber på amazon om man söker på stendelare eller kilfjäder (feather wedge på engelska?). Tycker det är rätt bra utbud på amazonen om man orkar traggla sig igenom de dåliga svenska översättningarna  :))

De här kostade mig 277 riksdaler med fri frakt för 6 st + en borr som tyvärr inte passar i min maskin  :-X  :))
#95
Fungerande manicker / Re: Stenarna kommer inte att h...
Senaste inlägg av iller - 05 Maj, 2022, 13:22:25
Citat från: Osmiridium skrivet 04 Maj, 2022, 14:53:36Jag har skaffat mig en ny pryl för att "ta itu" med större stenar som är svåra att flytta på  C:-)

[mmg]1233[/mmg]

Dessa stenspräckare från amazon samt borrhammare gör att man kan spräcka väldigt stora stenar i mindre och hanterbara bitar. Det är rena magin, man borrar först ett par hål och slår sedan lite nätt med en hammare på toppen av kilarna så spricker stenen. Har någon här några bra erfarenheter från dessa att dela med sig av?  8)

PS @Nugget jag försökte lägga till bilden som attachment men fick en hel skärm av röd error text, men det funkade att lägga upp den i multimedia istället  :o

Kan du länka till amazon? Kanske är billigare där än de jag hittat i sverige.
#96
Once more we went to Naruska to explore new place called Irongulch (Rautakuru in Finnish) to see if it golds gold and sure it did. Ended up claiming the area for more detailed examination.
#97
Ditt och Datt / Re: Borax Skogsäventyr och Pro...
Senaste inlägg av borax - 05 Maj, 2022, 08:32:31
Citat från: johanssonsan skrivet 04 Maj, 2022, 19:35:11Snyggt. Prydligt. Har du tillverkat bordet själv? 8)
Nej det är köpt för många års sedan men det är en av mina bästa grejer för att köra finguld i fördelen med bordet är att du alltid ser vad du håller på med även om vattnet är skitigt.
#98
Ditt och Datt / Re: Borax Skogsäventyr och Pro...
Senaste inlägg av johanssonsan - 04 Maj, 2022, 19:35:11
Snyggt. Prydligt. Har du tillverkat bordet själv? 8)
#99
Fungerande manicker / Re: Stenarna kommer inte att h...
Senaste inlägg av borax - 04 Maj, 2022, 19:03:39
Citat från: Osmiridium skrivet 04 Maj, 2022, 14:53:36Jag har skaffat mig en ny pryl för att "ta itu" med större stenar som är svåra att flytta på  C:-)

[mmg]1233[/mmg]

Dessa stenspräckare från amazon samt borrhammare gör att man kan spräcka väldigt stora stenar i mindre och hanterbara bitar. Det är rena magin, man borrar först ett par hål och slår sedan lite nätt med en hammare på toppen av kilarna så spricker stenen. Har någon här några bra erfarenheter från dessa att dela med sig av?  8) det där är bra grejer att ha :D.

PS @Nugget jag försökte lägga till bilden som attachment men fick en hel skärm av röd error text, men det funkade att lägga upp den i multimedia istället  :o
#100
Fungerande manicker / Stenarna kommer inte att ha en...
Senaste inlägg av Osmiridium - 04 Maj, 2022, 14:53:36
Jag har skaffat mig en ny pryl för att "ta itu" med större stenar som är svåra att flytta på  C:-)

[mmg]1233[/mmg]

Dessa stenspräckare från amazon samt borrhammare gör att man kan spräcka väldigt stora stenar i mindre och hanterbara bitar. Det är rena magin, man borrar först ett par hål och slår sedan lite nätt med en hammare på toppen av kilarna så spricker stenen. Har någon här några bra erfarenheter från dessa att dela med sig av?  8)

PS @Nugget jag försökte lägga till bilden som attachment men fick en hel skärm av röd error text, men det funkade att lägga upp den i multimedia istället  :o
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod