Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Stenarna kommer inte att ha en chans i sommar

Startat av Osmiridium, 04 maj, 2022, 14:53:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Osmiridium

Jag har skaffat mig en ny pryl för att "ta itu" med större stenar som är svåra att flytta på  C:-)

[mmg]1233[/mmg]

Dessa stenspräckare från amazon samt borrhammare gör att man kan spräcka väldigt stora stenar i mindre och hanterbara bitar. Det är rena magin, man borrar först ett par hål och slår sedan lite nätt med en hammare på toppen av kilarna så spricker stenen. Har någon här några bra erfarenheter från dessa att dela med sig av?  8)

PS @Nugget jag försökte lägga till bilden som attachment men fick en hel skärm av röd error text, men det funkade att lägga upp den i multimedia istället  :o

borax

Citat från: Osmiridium skrivet 04 maj, 2022, 14:53:36Jag har skaffat mig en ny pryl för att "ta itu" med större stenar som är svåra att flytta på  C:-)

[mmg]1233[/mmg]

Dessa stenspräckare från amazon samt borrhammare gör att man kan spräcka väldigt stora stenar i mindre och hanterbara bitar. Det är rena magin, man borrar först ett par hål och slår sedan lite nätt med en hammare på toppen av kilarna så spricker stenen. Har någon här några bra erfarenheter från dessa att dela med sig av?  8) det där är bra grejer att ha :D.

PS @Nugget jag försökte lägga till bilden som attachment men fick en hel skärm av röd error text, men det funkade att lägga upp den i multimedia istället  :o

iller

Citat från: Osmiridium skrivet 04 maj, 2022, 14:53:36Jag har skaffat mig en ny pryl för att "ta itu" med större stenar som är svåra att flytta på  C:-)

[mmg]1233[/mmg]

Dessa stenspräckare från amazon samt borrhammare gör att man kan spräcka väldigt stora stenar i mindre och hanterbara bitar. Det är rena magin, man borrar först ett par hål och slår sedan lite nätt med en hammare på toppen av kilarna så spricker stenen. Har någon här några bra erfarenheter från dessa att dela med sig av?  8)

PS @Nugget jag försökte lägga till bilden som attachment men fick en hel skärm av röd error text, men det funkade att lägga upp den i multimedia istället  :o

Kan du länka till amazon? Kanske är billigare där än de jag hittat i sverige.

Osmiridium

Citat från: iller skrivet 05 maj, 2022, 13:22:25Kan du länka till amazon? Kanske är billigare där än de jag hittat i sverige.

De jag köpte var från denna länk: https://www.amazon.se/eMagTech-kilfj%C3%A4der-stendelare-handverktyg-roterande/dp/B094Q67K23 men de är tyvärr slutsålda nu. Det finns en massa andra varianter i olika kaliber på amazon om man söker på stendelare eller kilfjäder (feather wedge på engelska?). Tycker det är rätt bra utbud på amazonen om man orkar traggla sig igenom de dåliga svenska översättningarna  :))

De här kostade mig 277 riksdaler med fri frakt för 6 st + en borr som tyvärr inte passar i min maskin  :-X  :))

iller

Citat från: Osmiridium skrivet 05 maj, 2022, 18:08:51De jag köpte var från denna länk: https://www.amazon.se/eMagTech-kilfj%C3%A4der-stendelare-handverktyg-roterande/dp/B094Q67K23 men de är tyvärr slutsålda nu. Det finns en massa andra varianter i olika kaliber på amazon om man söker på stendelare eller kilfjäder (feather wedge på engelska?). Tycker det är rätt bra utbud på amazonen om man orkar traggla sig igenom de dåliga svenska översättningarna  :))

De här kostade mig 277 riksdaler med fri frakt för 6 st + en borr som tyvärr inte passar i min maskin  :-X  :))

Hur lång tid tog fraken?

Osmiridium

Citat från: iller skrivet 07 maj, 2022, 14:40:45Hur lång tid tog fraken?

Om du köper grejer på svenska sidan som skickas från Amazon och ej tredje part så kommer de på ett par dagar bara. Ingen tull eller andra kostnader heller. Köpte 20 meter flatslang till bra pris också när den inte fanns i lager i butiken här hemma  8) tror att det mesta skickas från Frankrike och Tyskland om det inte finns i Sverige.

Nugget

Citat från: Osmiridium skrivet 04 maj, 2022, 14:53:36PS @Nugget jag försökte lägga till bilden som attachment men fick en hel skärm av röd error text, men det funkade att lägga upp den i multimedia istället  :o
Ok, tack för info.  vi ska lösa detta

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Osmiridium



Powered by SMFPacks Ads Manager Mod