Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Guldforum --> Guldgrävarförening

Startat av Blixten, 15 September, 2013, 22:10:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

klyvar

Citat från: GuldUgglan skrivet 20 April, 2016, 14:18:43
nu får ni ursäkta mig om jag totalt missuppfattat.

Jepp det verkar så

klyvar

Citat från: GuldUgglan skrivet 20 April, 2016, 13:05:06
Vad är det vi skall välja?
Har @Nugget sagt att det inte skall bli någon förening så har han ju redan valt. Det är ju upp till honom, inte oss.
Angående inmutningar så kan man vara flera på dem utan att vara bolag eller förening. Inget vi behöver välja där heller, och det handlade ju inte ens denna tråden om.
Det enda förslaget jag sett om jag tolkade @Nugget rätt så gällde det om att bilda undersektioner på forumet för olika föreningar att utnyttja. Det har väl inte heller med bolagsbildning att göra..

Det verkar som om jag är otydlig. Men till att börja med DET HAR ALDRIG VARIT TAL OM ATT OMBILDA FORUMET TILL EN FÖRENING!!!!

Utan jag har förespråkat att de som önskade (inte du och flera som inte vill) fördjupa samarbetet ytterligare vi skulle kunna bilda en förening för det finns vissa fördelar med det som jag här ovan har försökt att beskriva. Särskilt när man ska göra eller äga något tillsammans. Men återigen DET GÄLLER INTE DE SOM INTE VILL, SÅ NI SKA INTE VÄLJA NÅGOT.

Nästa fråga som har diskuterats var om man skulle kunna vara på samma forum med den föreningen som detta forumet är och i så fall i vilken form. Det har framgått ganska klart redan att du men flera inte gillar den iden.

Vad jag kan läsa i forumstadgarn så är det inte förbjudet att diskutera ett initiativ till en  ny förening på detta forum. Så för att upprepa mig ni som är intresserade av att bilda en förening som där vi kör mötena över nätet med direktdemokrati. Med inriktning mot att få tag på några egna bra inmutningar. Försöker att samorganisera vår prospekteringar via någon gis-applikation där vi kan ange koordinater med beskrivning hur djupt och mycket vi grävt, vad vi hittat osv så vi slipper att söka av samma områden om och om igen. Chansen ökar mångfalt att hitta vettiga inmutningar både i Sverige, Finland och Norge om vi samarbetar. Ni som är intresserade och inte vill skriva här. Ni kan skicka PM. Blir vi tillräckligt många så kör vi. Men inget kostar pengar och före något kostar kan ni alltid tacka nej om ni känner att det hela går i fel riktning eller blir för mycket pengar.

GuldUgglan

Ok. Nu börjar jag fatta. Notera det som ett minus för att bedriva allt föreningarbete över nätet. Det är jävligt svårt att förstå varandra stundtals.

Nu låter det på @Klyvar att jag redan är ointresserad och utesluten ur föreningen.. :D även om jag inget sagt om det än. Men jag får väl yrka på bifall i det beslutet då.  :D :D
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.