Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Uppgraderingar på Forumet och Guldwiki

Startat av Nugget, 19 Februari, 2021, 12:55:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Nugget

Nu börjar vi få ett stabilt forum.
Alla uppladdade bilagor och profilbilder ska vara på plats.

Nu ska jag bara lägga till alla tillägg och få dessa att funka och inte ge massa felkod.

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Nugget

Grupper är nu tillagt.

Kolla så allt funkar eller hör av er.

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Grävmaskinisten

Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

HANNU

Ser lite annorlunda ut, men fungerar med laptop.
Kaos i mobilen, men blir säkert bra den med.
Lyckades inte posta inlägg på gruppen.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Osmiridium

Citat från: HANNU skrivet 07 Maj, 2021, 13:08:57
Ser lite annorlunda ut, men fungerar med laptop.
Kaos i mobilen, men blir säkert bra den med.
Lyckades inte posta inlägg på gruppen.

Jag ser två nya svar från dig i vår grupp @HANNU . Är det dem du menar, så lyckades du posta iallafall  C:-)

iller

Flödet på framsidan fungerar definitivt inte. Men känns samtidigt lite onödigt då länken "unread posts since last visit" finns. Så kanske lite annan generell info på framsidan?

Kan ju länka till info om guldgrävning, sgu osv kanske?

Nugget

Ja, jag tänkte mej ett flöde likt FB men det får vänta till allt annat är klart. 
Man kan skriva artiklar som kan läggas upp på förstasidan. 

/Dan
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Nugget

Så, då var GuldWiki uppdaterat.
En stabil och bra version.   

(Om det ser konstigt ut så blir vi glada om ni säger till så ska vi titta på det.)

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

iller

Hur fasen stänger man av mail notiserna? Har stängt av dem i settings men får ändå mail verkar det som :P

iller

Citat från: iller skrivet 10 Maj, 2021, 19:19:03
Hur fasen stänger man av mail notiserna? Har stängt av dem i settings men får ändå mail verkar det som :P

Neverrmind.. såg nu att underrätta via e-post vid nya svar är ibockad by default.. ta bort det settingen tack :D

Nugget

Hej

Jag har lagt till "Gilla" med olika "reaktioner" till varje inlägg, hoppas det faller väl ut.
Jag ska dock översätta det till svenska och undrar om "Reaktion" är så bra namn???
"Gilla" passar bra men det är så mycket mer än "Gilla" nu.

Jag är öppen på lite förslag här...

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Eucitzen

Tycker det ser lite stort, klumpigt ut? :) Kul dock att du fortsätter jobba på forumet!!  :))
Ser inget problem att kalla det "gilla".
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

Nugget

Citat från: Eucitzen skrivet 27 Juni, 2021, 19:34:52
Tycker det ser lite stort, klumpigt ut? :) Kul dock att du fortsätter jobba på forumet!!  :))
Ser inget problem att kalla det "gilla".
Ja, den är nu mer anpassad för mobilen.  Innan fick man hela tiden zooma in för att se vad som stod eller se på något. 80% av dom som kollar på Guldforum.se använder mobilen mest. Det kan kännas lite stort just på en vanlig dator och framöver kan små justeringar ske men i det stora hela är jag rätt nöjd nu.  Chatten vill jag ha igång och in i menyn samt Butiken i menyn oxå. Just nu är det små felsökningar på konstiga fel som kommer upp.

@Eucitzen , ska du upp något till Ädelfors i sommar?
/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Powered by SMFPacks Ads Manager Mod