Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Corona 2020

Startat av gangsing finne, 12 Mars, 2020, 10:26:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

gangsing finne

Citat från: iller skrivet 11 Oktober, 2020, 15:23:21
Citat från: gangsing finne skrivet 06 Oktober, 2020, 21:36:09
Finland har fått andra vågen nu . Känns som 2vågen blir mycket värre än första .trots att folk har avstånd och spritar plus många har mask .våran by (haapavesi) är smittfri änså länge. Idag hade landet 227  smittfall .högre siffra än högsta i våras ! . Kan bli katastrof om smittan stiger på det här sättet som det gör nu .få se hur regeringen reagerar...

Större delen av EU har en andra våg nu, förutom sverige även om det stiger lite här också som vi sett. Men mestadels i kluster pga att vissa folk är idioter.. typ studenterna i Uppsala.

Jo det stämmer det .befarar att när luften blir torr dvs minusgrader så kommer ju spridningen att explodera .om normala influenssavågen ligger på samtidigt så är det rejält illa .intressant att se vad som händer...
vaska stället först innan du gräver

iller

Citat från: gangsing finne skrivet 11 Oktober, 2020, 20:39:38
Citat från: iller skrivet 11 Oktober, 2020, 15:23:21
Citat från: gangsing finne skrivet 06 Oktober, 2020, 21:36:09
Finland har fått andra vågen nu . Känns som 2vågen blir mycket värre än första .trots att folk har avstånd och spritar plus många har mask .våran by (haapavesi) är smittfri änså länge. Idag hade landet 227  smittfall .högre siffra än högsta i våras ! . Kan bli katastrof om smittan stiger på det här sättet som det gör nu .få se hur regeringen reagerar...

Större delen av EU har en andra våg nu, förutom sverige även om det stiger lite här också som vi sett. Men mestadels i kluster pga att vissa folk är idioter.. typ studenterna i Uppsala.

Jo det stämmer det .befarar att när luften blir torr dvs minusgrader så kommer ju spridningen att explodera .om normala influenssavågen ligger på samtidigt så är det rejält illa .intressant att se vad som händer...

Efter vad jag läst har det knappt varit några fall av influensa i år, även åren innan i vissa nordiska länder tex sverige... vilket är ett av skälen att så många dött av corona i sverige, de som hade dött av influensen om de blivit smittade har överlevt ett par månader längre pga att influensan förra året var väldigt svag.

johanssonsan

gangsing finne

Är det någon vaskare som fått smittan .dela ut erfarenheten här .....

iller

Citat från: gangsing finne skrivet 15 November, 2020, 16:19:43
Är det någon vaskare som fått smittan .dela ut erfarenheten här .....

Jag har börjat misstänka att jag hade det typ nån två månader innan jag åkte till finland i somras, var förkyld i ett par dagar men har haft andra långvariga mindre problem som man tydligen kan få av viruset. Dock aldrig blivit testad.

johanssonsan

Finns en vaskare som har insjuknat och är inne på femte veckan nu. Han hör av sig när det passar honom. 

gangsing finne

Är der någon vet något mer om nya mutationen av viruset som härjar nu i england?

Bothner(Kenneth)

Hej. Jag är smittad sedan 1 vecka. Jobbade i våras med att köra covidpatienter 3 månader på det provisoriska fältsjukhuset i Älvsjömässan. Klarade mig bra då.. Nu har samma service startats upp igen på begäran av SOS alarm i Stockholm. 4v klarade jag mig. Jag och 1 till är smittad. Jag har jobbat i pappersandningsskydd och han i mask-90. Troligen är det mellan kollegor det smittat när vi väntat mellan jobben på vår bilcentral. Håller det sig så här "lindrigt" är jag glad! Ont i huvudet, axlar, armar, knän.. Ingen feber. Mkt lite hosta. Svider i näsan. Har efter 5 dagar tappat lukt- och smaksinnet. Lycka till med att hålla er friska! God jul och på återseende 2021!

Osmiridium

Fy sjutton @Bothner(Kenneth) hoppas att det inte blir värre. Det måste vara konstigt att tappa lukt- och smaksinnet så där, är det svårt att äta när det inte smakar? Önskar dig snabb bättring, ta väl hand om dig !

Bothner(Kenneth)

Tack för kryatanken! Haha. Man får titta noga på julskinkan och tänka att "nu äter jag skinka" åhh vad gott!  ;D lindrigt trots allt! Men tänk om det håller på 6 månader tex!! Då minns man knappt smaker och lukt!

Grävmaskinisten

Citat från: Bothner(Kenneth) skrivet 21 December, 2020, 14:16:51
Tack för kryatanken! Haha. Man får titta noga på julskinkan och tänka att "nu äter jag skinka" åhh vad gott!  ;D lindrigt trots allt! Men tänk om det håller på 6 månader tex!! Då minns man knappt smaker och lukt!

Krya på dig Kenneth och god jul och gott nytt år :)
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

gangsing finne

Citat från: Bothner(Kenneth) skrivet 21 December, 2020, 13:49:40
Hej. Jag är smittad sedan 1 vecka. Jobbade i våras med att köra covidpatienter 3 månader på det provisoriska fältsjukhuset i Älvsjömässan. Klarade mig bra då.. Nu har samma service startats upp igen på begäran av SOS alarm i Stockholm. 4v klarade jag mig. Jag och 1 till är smittad. Jag har jobbat i pappersandningsskydd och han i mask-90. Troligen är det mellan kollegor det smittat när vi väntat mellan jobben på vår bilcentral. Håller det sig så här "lindrigt" är jag glad! Ont i huvudet, axlar, armar, knän.. Ingen feber. Mkt lite hosta. Svider i näsan. Har efter 5 dagar tappat lukt- och smaksinnet. Lycka till med att hålla er friska! God jul och på återseende 2021!

Krya på dig ....ät rejält med c-och d -vitaminer .
Här i finland överallt ,så använder folk mask i tex affärer.

Är det så illa att inte ciggaretten smakar nåt? .

karlson

Krya på dig!
Var försiktiga skulle firat jul i Stockholm men det blir att sitta hemma med sambon utan släkten.
Även små korn kan bli mycket