Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Hur ser ert 2016 ut?

Startat av GoranS, 07 November, 2015, 15:23:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

DigDug

Citat från: GuldUgglan skrivet 26 Februari, 2016, 18:33:39
Citat från: DigDug skrivet 26 Februari, 2016, 18:01:30
Tänkte tillbringa några veckor och fiska, jaga samt vaska genom massa bäckar och åar i Åsele-Junsele-Solberg-Fredrika-området.

Är det delar av Nationalpark där? Håll dig i så fall ifrån de områdena med vaskpannan för allas skull.. :)
Nä fasen. Det är vanlig hederlig skogsmark som man kan våldföra sig på!  >:D

GuldUgglan

Citat från: Gruvfogden skrivet 07 November, 2015, 22:02:48
Min plan är att åka kring midsommar och bygga upp lägret vid Skäggwood. Sen kommer jag att dela tiden mellan Skäggwood och ett annat ställe i närheten där vi kör maskingrävning. Några avstickare blir det för vasktävlingarna i Lannavaara och Finska mästerskapen i Tankavaara. Säsongen avslutas med VM i guldvasking i USA.

Jo just fan.... Ska hinna med min inmutning i Sverige också....

Åkte förbi din inmutning... På hemväg från Gällivare.
Hade alla vaskgrejer i bilen men glömt stövlarna  ::)

Så det blev att reka från bilen lite.
Det är högt vatten i alla vattendrag, översvämmning i alla större bäckar. Fortfarande snö på skuggsidor och gropar, men snart är nog det borta. Finns tjäle kvar på vissa håll.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Gruvfogden

Citat från: GuldUgglan skrivet 25 Maj, 2016, 16:18:15
Min plan är att åka kring midsommar och bygga upp lägret vid Skäggwood. Sen kommer jag att dela tiden mellan Skäggwood och ett annat ställe i närheten där vi kör maskingrävning. Några avstickare blir det för vasktävlingarna i Lannavaara och Finska mästerskapen i Tankavaara. Säsongen avslutas med VM i guldvasking i USA.

Det är högt vatten i alla vattendrag, översvämmning i alla större bäckar. Fortfarande snö på skuggsidor och gropar, men snart är nog det borta. Finns tjäle kvar på vissa håll.
Tur att du glömde stövlarna. Hade du satt spade i marken vid bäcken så hade det blivit livat. Det är totalstopp på all grävning vid bäcken.
Heja länsstyrelsen!

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

GuldUgglan

Citat från: Gruvfogden skrivet 25 Maj, 2016, 16:29:13
Citat från: GuldUgglan skrivet 25 Maj, 2016, 16:18:15

Tur att du glömde stövlarna. Hade du satt spade i marken vid bäcken så hade det blivit livat. Det är totalstopp på all grävning vid bäcken.
Heja länsstyrelsen!

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Ajdå.. Nää jag hade nog inte gått in på din inmutning utan att fråga. 8) Finns ju andra intressanta platser i närheten.

Vilken cirkus.. Är det för att den bäcken redan är starkt förorenad som de satt stopp?
Man kan tycka att det inte spelar nån roll på grund av det. Vaskningen påverkar ju inte så mycket. Hade det varit helt orört vatten så hade det väl varit mer skyddsvärt. Kan man tycka.....
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Sudde(Stefan)

Säsong 2016 förhoppningsvis enligt följande:
*Skottland en vecka. (Bokat och klart)
*Norge en vecka. (Nuggetcamp)
*(Finland efter påtryckningar och under hot samt i mån av tid..)
*Norra Sverige framåt sensommar/höst.

Är tanken iallafall.. Får se i vilken ordning det blir.. :)
Framåt framåt och.....ner.

vedboden

all in på skäggwood och sgf goldcamp 2.  10 veckor  har man guldfeber så har man. inget att göra åt. man är väl lite tokig men vafan man lever bara en gång. åker före midsommar och hem när hösten närmar sig däruppe. hadebäst alla grävarkompisar och önskar er ett stort lycka till i sommar  mvh pelle vedboden   m ni har vägarna förbi är ni mycket välkomna. Finska guldfälten = guldvaskning på riktigt. trevliga kompisar och mycket skratt kring lägerelden. Nybörjare får alltid hjälp av gamla surdegar

iller

All in på Skäggwood minst 2 veckor kanske 3, sen kan det bli en del i norra sverige eller nordvästra.
Sen har jag ett ställe en två tre timmar hemifrån som skall undersökas grundligt.

HANNU

Citat från: iller skrivet 25 Maj, 2016, 18:26:20
All in på Skäggwood minst 2 veckor kanske 3, sen kan det bli en del i norra sverige eller nordvästra.
Sen har jag ett ställe en två tre timmar hemifrån som skall undersökas grundligt.
Kom ihåg, inga plast slangkopplingar.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Yeti

Grabbarna vill att vi ska besöka Ädelfors igen, och sen har jag en plats i Blekinge, en i Kronoberg och ett område i Västra Götaland jag skal kolla lita åt.

Det blir nog också lita utveckling av mitt finvaskningssätup... 

The Yeti

Sent from my iPhone using Tapatalk
The Yeti

tedher

Som vanligt verkar som många ska norrut i sommar igen. Ingen som åker söderöver för att vaska? :o semestern känns ganska fullbokad med annat för mig, men med lite tur kanske jag kan ta mig en dag och åka från stugan på öland mot ädelfors :P
i dig gold

HANNU

Citat från: tedher skrivet 25 Maj, 2016, 19:41:58
Som vanligt verkar som många ska norrut i sommar igen. Ingen som åker söderöver för att vaska? :o semestern känns ganska fullbokad med annat för mig, men med lite tur kanske jag kan ta mig en dag och åka från stugan på öland mot ädelfors :P

Du har massor av år kvar att hinna tillbaka till Finland.

HANNU

Citat från: Sudde(Stefan) skrivet 25 Maj, 2016, 17:22:58
Säsong 2016 förhoppningsvis enligt följande:
*Skottland en vecka. (Bokat och klart)
*Norge en vecka. (Nuggetcamp)
*(Finland efter påtryckningar och under hot samt i mån av tid..)
*Norra Sverige framåt sensommar/höst.

Är tanken iallafall.. Får se i vilken ordning det blir.. :)
Låter illa om du under hot måste besöka ställen dit många otåligt väntar att komma till. Hoppas dom som hotar inte ge efter.
Du skall få se att du till nästa sommar ansluter dig till oss som längtar. ;D

Sudde(Stefan)

Hehe hot och hot...  Nej det skulle vara mkt trevligt. Lite ont om tid bara ;)

Kanske jag som får hota chefen så jag får mer semester och kan åka till Finland? ;)
Framåt framåt och.....ner.