Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Då var man installerad i skellefteå!

Startat av iller, 03 Juli, 2015, 15:03:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

iller

Har nu blivit installerad i min nya lya osv och bilen är full med vaskpanna och highbanker och ränna.

Någon som befinner sig i närheten och vill ge sig ut någon dag?

GuldUgglan

Välkommen till de rätta delarna av vårt land..  :D
Jag har försökt övertala @Pappagoran om at han också innerst inne är norrlänning men han verkar inte vilja tro på det ;D
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

iller

Citat från: GuldUgglan skrivet 03 Juli, 2015, 15:16:39
Välkommen till de rätta delarna av vårt land..  :D
Jag har försökt övertala @Pappagoran om at han också innerst inne är norrlänning men han verkar inte vilja tro på det ;D

PappaG lever i en fantasivärld ;D

iller

johanssonsan

Hoppas då att bilen funkar så långt. Du skall hem också. Tag med nödmat.

iller

Citat från: johanssonsan skrivet 03 Juli, 2015, 17:24:18
Hoppas då att bilen funkar så långt. Du skall hem också. Tag med nödmat.
japp :P

iller

Då har man fått tillgång till Björkdalsgruvans inmutningar :D

Lapplasse

Hakar gärna på på söndag om du väljer att vaska mot drängsmar tror det kan vara intressanta områden där. PM om du är intresserad så berättar jag mer

iller

Citat från: Lapplasse skrivet 15 Juli, 2015, 21:59:02
Hakar gärna på på söndag om du väljer att vaska mot drängsmar tror det kan vara intressanta områden där. PM om du är intresserad så berättar jag mer

Där var jag typ i helgen, hittade första lilla lilla kornet där. Där finns en skjutbana i det området.. liten.. vet du var den ligger? Där var bäcken jag hittade i kollade dock mitt i bäcken och inte där det planade ut.

Lapplasse

Citat från: iller skrivet 16 Juli, 2015, 20:55:28
Citat från: Lapplasse skrivet 15 Juli, 2015, 21:59:02

Där var jag typ i helgen, hittade första lilla lilla kornet där. Där finns en skjutbana i det området.. liten.. vet du var den ligger? Där var bäcken jag hittade i kollade dock mitt i bäcken och inte där det planade ut.

altså från drängsmark och upp mot källdal? tror på den store bäcken som rinner ner från källdal mot drängsmark på södra sidan vägen.