Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

SM i Lannavaara

Startat av Gruvfogden, 30 Maj, 2015, 20:52:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Gruvfogden

I år går SM i Lannavaara den 11-12:e juli. Själv kommer jag vara på plats i sällskap med Infaustus, Pappagoran, Danskjavel och förhoppningsvis Iller.

Vilka andra kommer vara på plats?
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Jackpot

Självklart e jag på plats  :)
IN AURUM VERITAS EST

Gruvfogden

Citat från: Jackpot skrivet 30 Maj, 2015, 21:01:33
Självklart e jag på plats  :)

Ja vart ska sleven vara om inte i grytan  :D
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

GuldUgglan

Har jag bara tid (inte beredskap) så tittar jag förbi, nån måste ju vara hejaklack också..
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

HANNU

Har aldrig kunnat plasera Lannavaara på kartan, förrän nu. Åkte mot Karesuando för några år sedan och kommer inte ihåg annat än att vägen gick genom kanske Sveriges största träsk. Var bara träsk ända från Vittangi.
Vad har Lannavaara för anslutning till guld. Ligger ju mitt i en träsk.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Gruvfogden

Det ligger mitt emellan Pessinki och Sandåslandet.

GuldUgglan

Citat från: HANNU skrivet 31 Maj, 2015, 09:20:46
Har aldrig kunnat plasera Lannavaara på kartan, förrän nu. Åkte mot Karesuando för några år sedan och kommer inte ihåg annat än att vägen gick genom kanske Sveriges största träsk. Var bara träsk ända från Vittangi.

Träsk?? Nä nu har nog Hannu varit vilsen.
Visst det är ju inte många högfjäll direkt men skogar och platta lågfjäll med rundade toppar är det gott om.. visst finns det stora myrmarker också däremellan.. Men träsk?? Nääää...
Lannavaara har Sveriges bästa utbildningar inom sten och mineral. Högskolestatus.
Och det ligger ju rätt nära Hjalmars guld i Pessinki som ni bör ta reda på vad det är.. Har @Gruvfogden inte skrivit nått reportage om det? Hittar inte..
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.

iller

Citat från: GuldUgglan skrivet 31 Maj, 2015, 11:39:28
Citat från: HANNU skrivet 31 Maj, 2015, 09:20:46

Träsk?? Nä nu har nog Hannu varit vilsen.
Visst det är ju inte många högfjäll direkt men skogar och platta lågfjäll med rundade toppar är det gott om.. visst finns det stora myrmarker också däremellan.. Men träsk?? Nääää...
Lannavaara har Sveriges bästa utbildningar inom sten och mineral. Högskolestatus.
Och det ligger ju rätt nära Hjalmars guld i Pessinki som ni bör ta reda på vad det är.. Har @Gruvfogden inte skrivit nått reportage om det? Hittar inte..

Myr = träsk :D

GuldUgglan

CitatMyr = träsk :D
Sherlock  :D

Gruvfogden

Nej du Iller. Stor skillnad på myr och träsk.

iller

Citat från: Gruvfogden skrivet 31 Maj, 2015, 15:12:12
Nej du Iller. Stor skillnad på myr och träsk.

Gnällspik :D

Gruvfogden

En liten rapport från SM då. Jag och Infaustus är i SM-final i herrklassen. Danskjavel gick tyvärr inte vidare. Nu blir det uttagningar i några fler klasser resten av dagen och finaler imorgon. Återkommer ikväll med lite mer nyheter.

GuldUgglan

Har du några tider för morgondagen?
Alla annonser jag sett har bara datum angivet.
Om jag har tur kan jag bli fri några timmar.
Kommer förbi isåfall.. Men måste veta tiderna...