Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Julklapps tävling!!

Startat av GuldUgglan, 03 December, 2014, 21:31:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

GuldUgglan

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!

VI HAR EN VINNARE!!!!!!!!!

Jag var precis på väg att skriva en "dagens ledtråd".. så ser jag ett nytt inlägg... och det rätta svaret är....
*trummvirvel*......

42 !! vinnare är BURRIS!!..GRATTIS!!!!!
Liftarens Guide i galaxen??.. hmm den har jag inte läst..  men tydligen tänker den som jag...
Du får PM:a mig din adress..

Inte nog med det, eftersom jag är enväldig domare så har jag bestämt..

Fyra personer kommer att få tröstpriser för sina svar..
De fyra personerna är...:

Guldbob - För att han hade en av de rätta tröstpris svaren...
HANNU - För att han höll med Guldbob, (och fick mig att skratta..)
Brottareoskar - För att han hade ställt upp talet så fint som man får lära sig i skolan. (Sånt skall ju alltid premieras..)
Pappagoran - För att han var så snubblande nära ett tröstpris i sitt första svar, och för att han är snäll och fixar tävlingar..

Ni fyra får varsin Pinewood kepa, meddela (PM) mig er adress och om ni vill ha en grön eller sandfärgad..
GRATTIS TILL ER OCKSÅ!!!

Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

GuldUgglan

Rätta svaret är: 42 eller 3111

Hur blev det då så? Joo... Så här tänkte jag..
Tänk som din dator..var ju ledtråden..
En dator är ju ganska dum.. Så om du inte ger den de rätta instruktionerna innan du frågar den om något så kan du få svar som ibland är rätt obegripliga, men rätt logiska ändå när man tänker efter..
En dator bara svarar som du frågar den..

5000 kg + 6000 kg = 31
(När den inte lärt sig skilja på format och blandat ihop siffror och tal i en salig gröt.. fem ton + sex ton)

1 + 1 = 11
(En dator ljuger aldrig!: I det här fallet här har den behandlat siffrorna som text..mycket vanligt "fel" som många dataprogrammerare stött på!)

Så svaret blir 31+11 = 42 alternativt 3111 i textformat..

Tröstpris: Går till svar som.. "error", "type mismatch", "wrong format"..och liknande..
(När datorn inte fattar vad du frågar den om, utan bara idiotförklarar dig och ger upp......)
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.

Gruvfogden

HAHAHA  :D
Suveränt bra!!!!
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

burris

Tack GuldUgglan!

Det lönar sig att läsa böcker ;) Enligt den boken så är faktiskt 42 svaret på allt  8)
Den som letar han söker.

burris

Gör en googelsökning på " svaret på allt" och vad kommer upp................
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=svaret%20p%C3%A5%20allt

42 enkelt.

42 är svaret på "den yttersta frågan om Livet, universum och allting" i bokserien Liftarens guide till galaxen. En "korrupt version" av frågan visar sig vara "Vad får man om man multiplicerar sex med nio". 54 skrivs 42 i talbas 13 men Douglas Adams hade inte en aning om detta när han hittade på vare sig talet 42 som svaret, eller just sex gånger nio som den förvanskade frågan (som Arthur Dent lyckas hitta i sitt undermedvetna), och slog så småningom ifrån sig kommentarer angående detta med "Jag må vara en ganska patetisk person men jag skriver inte skämt i bas 13!".
Den som letar han söker.

GuldUgglan

Haha Burris.. du hade tur där.. trodde du hade klarat av det genom att räkna men..gissa fungerar ju det med ibland.

@burris
@Pappagoran
@HANNU
@brottareoskar
@Guldbob

Ni har paket att vänta inom de närmsta dagarna. Jag har postat dem idag. Inte hunnit tidigare då det varit fullt upp med annat.

GOD JUL ALLESAMMANS!!! :D

Pappagoran

Citat från: GuldUgglan skrivet 17 December, 2014, 12:54:24
Haha Burris.. du hade tur där.. trodde du hade klarat av det genom att räkna men..gissa fungerar ju det med ibland.

@burris
@Pappagoran
@HANNU
@brottareoskar
@Guldbob

Ni har paket att vänta inom de närmsta dagarna. Jag har postat dem idag. Inte hunnit tidigare då det varit fullt upp med annat.

Trevligt, tackar!
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

HANNU

Stå på dig, annars gör nån annan det.

brottareoskar

Tack så mycket.

Skickat från min GT-I8160 via Tapatalk 2

burris

Citat från: GuldUgglan skrivet 17 December, 2014, 12:54:24

@burris
@Pappagoran
@HANNU
@brottareoskar
@Guldbob

Ja, var det tur.............. eller???????????? Kanske mörkar jag varför jag svarat rätt för att inte verka märkvärdig ;-) Vem vet.
Tack!
Den som letar han söker.

HANNU

Tackar för det väl förtjänta vinsten, som anlände idag @GuldUgglan .
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Pappagoran

Citat från: HANNU skrivet 18 December, 2014, 18:34:11
Tackar för det väl förtjänta vinsten, som anlände idag @GuldUgglan .

Härligt och grattis @HANNU

Allt du får är välförtjänt tycker jag då goa gubbar ska premieras. Men att postverket tycker att "hålla med @Guldbob " ska ge snabbare leverans än till den som är "snubblande nära" förstår jag inte.  ;D
Men du kanske valde en snabbare färg?
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

GuldUgglan

haha.. jaja.. allt åkte i samma gula låda samtidigt så..det bör nog titta fram till alla inom kort  :D
pappagoran kanske bor lite "off-side" så ni har kanske inte postutdelning varje dag?