Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

2 frågor en om sträckmetall samt en om bensindriven vattenpump

Startat av vaskaholic, 03 September, 2014, 20:42:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

vaskaholic

Tänkte sätta streckmetall på min le trap samt på eldorado special men hur högt över räfflorna bör den sitta så flödet blir rätt eller rättare sagt så att räfflorna jobbar bra.
Har en bit streckmetall över om nån är intresserad 1830X930 mm hålstorlek 10X20 mm.

Andra frågan har kollat på honda WB 20 XT dock pumpar den 600 liter i minuten har fått för mig att eldorado behöver 200 liter men hur mycket behöver le trap?
Verkar även finnas gasreglage på den så att man kan minska antalet minut liter hilfe hjälp
Skitvaskning på er.

Pappagoran

Citat från: lasse e skrivet 03 September, 2014, 20:42:29
Tänkte sätta streckmetall på min le trap samt på eldorado special men hur högt över räfflorna bör den sitta så flödet blir rätt eller rättare sagt så att räfflorna jobbar bra.
Har en bit streckmetall över om nån är intresserad 1830X930 mm hålstorlek 10X20 mm.

Andra frågan har kollat på honda WB 20 XT dock pumpar den 600 liter i minuten har fått för mig att eldorado behöver 200 liter men hur mycket behöver le trap?
Verkar även finnas gasreglage på den så att man kan minska antalet minut liter hilfe hjälp

Sträckmetall i en Le Trapp eller Eldorado har jag aldrig hört talas om! Varför? Dom båda är ju designade för att användas precis som dom är!
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

vaskaholic

Citat från: Pappagoran skrivet 03 September, 2014, 20:50:35
Sträckmetall i en Le Trapp eller Eldorado har jag aldrig hört talas om! Varför? Dom båda är ju designade för att användas precis som dom är!
Tänkte mest få bort småsten som slinker igenom min sikt min lilla erfarenhet av eldoradon är att den verkar inte gilla inte ens småstens tänkte då att streckmetall är något jag har så varför inte testa att använda den då.

Men jag kan vara ute helt och cykla det brukar jag ofta vara så det är inget nytt :).
Skitvaskning på er.

Pappagoran

Citat från: lasse e skrivet 03 September, 2014, 20:57:25
Tänkte mest få bort småsten som slinker igenom min sikt min lilla erfarenhet av eldoradon är att den verkar inte gilla inte ens småstens tänkte då att streckmetall är något jag har så varför inte testa att använda den då.

Men jag kan vara ute helt och cykla det brukar jag ofta vara så det är inget nytt :).

Siktar du ner materialet till 10 mm eller mindre så kommer du inte att ha några problem. Och vem har inte varit ute och cyklat ibland  ;D

Samt att sträckmetall skulle aldrig fungera i dessa två rännor. Lite som att lägga ansjovis på en gräddtårta.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

johanssonsan

Enklare om du använder en tätare sikt utan att påverka rännans egenskaper.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50103755/

vaskaholic

Siktar du ner materialet till 10 mm eller mindre så kommer du inte att ha några problem. Och vem har inte varit ute och cyklat ibland  ;D
Samt att sträckmetall skulle aldrig fungera i dessa två rännor. Lite som att lägga ansjovis på en gräddtårta.
Ok tack så mycket eller som att köra med både hängslen och svångrem.

Citat från: johanssonsan skrivet 03 September, 2014, 21:10:41
Enklare om du använder en tätare sikt utan att påverka rännans egenskaper.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50103755/
Tackar en sådan ligger i köket undrar om frugan blir glad när jag snor den av henne >:D

Pumpen då?
Skitvaskning på er.

ultralasse (Lars Langö )

//
Citat
Pumpen då?

Du klarar dig på en WB15 men har du råd så är ju en stor på tomgång bättre än en lite på maxvarv. ;)
Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

vaskaholic

Citat från: ultralasse (Lars Langö ) skrivet 05 September, 2014, 10:18:12

Du klarar dig på en WB15 men har du råd så är ju en stor på tomgång bättre än en lite på maxvarv. ;)
Det roliga är att wb 20 xt är billigare än wx 15 :)
Är wx 15 samma som vb 15?
Skitvaskning på er.

ultralasse (Lars Langö )

Citat från: lasse e skrivet 05 September, 2014, 10:31:32

Det roliga är att wb 20 xt är billigare än wx 15 :)
Är wx 15 samma som vb 15?

Kör på wb20 då  ;) tänk på att wx är det som gäller om du ska dredga iframtiden.
Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

vaskaholic

Kör på wb20 då  ;) tänk på att wx är det som gäller om du ska dredga iframtiden.
Vad är det som är skillnad mellan wb och wx? är det bara vikten är som sagt nybörjare och kanske man ska köre en dredge i framtiden.
Skitvaskning på er.

johanssonsan