Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Sammåkning till Ädelfors den 1 maj 2014 Uppsala

Startat av iller, 16 April, 2014, 18:01:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Pappagoran

Citat från: iller skrivet 18 April, 2014, 19:58:15
Pappagöran ursäkt fullt godtagen, och jag var inte putt så länge. Och hoppas du förstod att min andra post efter fogden var på skämt ie min smiley på slutet. Hoppas hur som att du kommer ner. :)

Tack Iller, jag förstod den, men då jag är gammelman vet jag att där man kastar sopor där ska man också plocka upp dom tillika att betalar man en räkning vill man ha ett kvitto. Efter ditt svar nu tror jag att jag kanske lyckades och fick ett gilltigt kvitto.

Och nu när inget behöver gå till suspesioarer eller annan personlig skyddsutrustning är nog min resa räddad. Jag kommer ner 29 April och stannar tills Söndag 5 Maj eller "när jag blir tvungen att åka hem". Allt med reservation för hemkallande såsom förra året. Då blev jag tvungen att åka hem innan någon annan forummedlem kommit ner! IOF vara vi då bara någonstans 230-240 medlemmar. Nu över 900 så det måste bli svårt att missa.

Ska bli intressant och kul att träffa dig live Iller. Röker du så har jag, äter du smörgås så har jag, äter du vita bönor så har jag!
Har du vakna öppna öron så kommer du snart önska att du vore döv då jag är en djävel på att orera när magen är full av smörgås  :D

Min erfarenhet som guldgrävare är väldigt kort även om mina drömmar om att göra är kanske 45 år gamla. Men jag lovar att under alla dessa år har det hänt en del. Måhända Fogden har lite rätt i sin "reklam" Exempelvis kan jag berätta om hur man fångar och flår en ekkorre med bara händerna samt hur man äter den utan tillagning. Ja även som lite kuriosa just för dig berätta hur en Rysk glädjeflicka beter sig för att länsa dina fickor. Eller dito i Amsterdam när man är klar att köra och det stormar in två stora pojkar och frågar var pengarna är. Sammanlagt är väl ovanstående utspelat på ett par dagar. Tänk dig då 45 år  :D  Väl mött i Ädelfors Iller och glöm inte öronpropparna  ;D

Sen om det är så att vi "skulle kramas Iller" så skulle jag gladeligen göra det som en vänskaplig gest där ingen ser det. Kanske mycket för att bryta mönster men framförallt för att störa Fogdens billjettförsäljning samt att spara Suddens pengar för beställning av 2 biljetter.

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.