Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Tävlingar på forumet????

Startat av Nugget, 21 Januari, 2014, 23:02:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

HANNU

Jag har redan utmanats om att tända brasan. Fast vi är bara två deltagare, än så länge, men övriga kan gärna delta i vadslagning. Som insats duger endast  smörgåsar, tror jag.  C:-) >:D
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Pappagoran

Citat från: Sudde skrivet 22 Januari, 2014, 12:41:50
Finurligaste fungerande manick?

Hmm, men NEJ för då skulle "OGF", redan ha vunnit då den "manicken" klarar kyla, värme, grunda och fram för allt djupa gropar.
OGF klara också att äta smörgås, röka och gräva en djup grop och samtidigt prata strunt och hitta guld! Under de mörka timmarna
kan OGF även ladda batteriet både sittandes, stående eller liggandes för att sen upprepa det hela igen och igen och igen...

Kort och gott, en guldgrävande evighetsmaskin!
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Pappagoran

Citat från: Infaustus skrivet 22 Januari, 2014, 14:27:59
Så klart att vi måste ha en vasknings tävling   8)

Vasktävling online vore kul men kan inte i min vildaste fantasi se hur det skulle gå till. :)
Och du Infa får inte deltaga under några som helst former! I varje fall inte innan du lärt mig!

Infaustus

Ja eller så får vi ta en tävling då första helgen i maj,jag står för guldet och är domare.det kommer att bli en hård tävling..... :D
Go big or go home.

HANNU

Suddes förslag tycker jag är bra. Där kan alla från norr till söder delta och vi får säkert massor av fina bilder att se. Ämnet är ju givet:har med vaskandet/plaskandet att göra. :)
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Pappagoran

Citat från: Infaustus skrivet 22 Januari, 2014, 20:37:00
Ja eller så får vi ta en tävling då första helgen i maj,jag står för guldet och är domare.det kommer att bli en hård tävling..... :D

Jag kommer att vara där och tävlar gärna, (så länge DU inte deltar i tävlingen) och är du dommare kan det bara bli BRA!
Vaskpanna, valfri, eller? OCH när jag av 20 deltagare kommer 22;a måste du bjuda på en smörgås med pålägg! Eller? (tröstpris)

Så nu innehåller Majmötet en liten tävling! Alla är på eller? Notera att Infa bestämmer ALLT! (gällande denna tävling)

INFA, kasta upp dina regler här! Jag lovar att det kommer mer deltagare än du kan tänka dig så var förberedd!

Kära mötesdeltagare, vår kära Infa har nu räddat en av dessa 4 dagar. Ideer på tokigheter dom andra tre? Alla förslag accepteras utom att hoppa säck!

BrianIce

Skulle ju kunna ha en frågesport. Antingen i chatten eller på forumet. Kanske tom skulle kunna vara guldrelaterade frågor...

Exempel på chatt:
Varje vardag klockan 20.00 ställs tio frågor i chatten. Den som först svarar rätt får 1 poäng. Dagens segrare är förstås den med flest poäng.
på söndag möts vinnarna i en storslagen final som avslutas med att jag återigen vinner veckans pris =p

Exempel på forum:
Måndag klockan åtta varje vecka ställs några frågor i en tråd. Den som först svarar rätt på alla vinner veckans pris.
Om det går att få svaren oläsliga för alla utom postaren och moderatorerna vore det ju ännu bättre. Jag vet att vissa forum har den funktionaliteten men osäker på om de funkar här. Men går det så kan man ju svara hela veckan/annan vald tid vilket gör att fler kan delta.

Riktigt kluriga frågor är förstås att föredra. Då menar jag att det inte ska gå att lösa med en enkel googling.

lite så tänker jag. Bra ide?
/Brian
I lurk, Therefore I am

Eucitzen

Detta med frågesport låter också kul.
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.