Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

vad gör ni med erat guld

Startat av lingonben, 24 September, 2013, 10:18:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

lingonben

hej alla glada vad gör ni med erat guld?själv har jag några kilo hm några gram ska det va :)

akejos

Tar fram det ibland, tittar på det och minns hur skönt och trevligt jag hade när jag vaskade fram det. Och längtar tillbaka ut.
/Åke

Hanz0n

Ingen aning, inte fått ett spån i pannan. Kommer nog o farma det på hyllan ihop med damm korna för större än nano lär ja inte hitta i vinter ;)

meister

Hade en tanke att om många år då jag kanske har några gram så ska jag smälta ned det och gjuta mig en ring.
Alternativt göra något i guld som jag kan använda i mitt knivslöjdande  :)

irjus

Jag säljer guldet som jag hittar. Sålde till flera olika företag först, men såg att jag fick mycket mer betalt av Gulladam.no. Så jag har sålt till Guladam.no Dom sista åren, alltid varit nöjd med pengarna som har kommit in på kontot. Utom nu i veckan som va, fick flera tusen mindre än väntat( det va en del guld som satt i kvarts) :( Vet ju att priset har gått ner , men måste vänta på analysen av guldet innan jag skickar in mer guld.

Dejamm

Antar att det är vaskguld som du säljer. Smälter du ner det först eller hur gör du?

irjus

Det är vaskguld, jag säljer det som det är, smälter du ner det blir det klassat som skrotguld.

Dejamm