Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Tratt/materialyta till eldorado

Startat av skånegrävarna, 18 Juni, 2013, 18:18:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

skånegrävarna

Rapport kan komma lördag kväll

Skickat från min Tardis via Tapatalk 2

iller

Något som annars brukar användas dock oftast i dredgar är en mattbit som läggs på över så att vattnet slätas ut typ.

skånegrävarna

Fick det tipset innan också, kanske borde kombinera

ultralasse (Lars Langö )

Citat från: iller skrivet 19 Juni, 2013, 16:40:33
Något som annars brukar användas dock oftast i dredgar är en mattbit som läggs på över så att vattnet slätas ut typ.

Är väl när det är ett jävla dra i pumpen?
Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

iller

Citat från: ultralasse skrivet 19 Juni, 2013, 18:12:38
Citat från: iller skrivet 19 Juni, 2013, 16:40:33

Är väl när det är ett jävla dra i pumpen?

Jo men bör ju ge samma effekt på vattnet om de är bångstyrigt, måste ju inte ha lika tjock matta som på en dredge.

skånegrävarna

Vad sägs om en sån däringa plastgräsmatta, vill ju inte fylla spaggetty med grus

iller

Citat från: skånegrävarna skrivet 19 Juni, 2013, 18:40:42
Vad sägs om en sån däringa plastgräsmatta, vill ju inte fylla spaggetty med grus

Räcker med en helt slät som ska ligga ovanpå vattnet när det forsar in, borde räcka med en rätt kort bit kanske 20cm kanske o rätt tunn och slät, eller iofs kan ju vara en med lite ruffig yta också så bryts vattnet ner lite. Problemet kan ju dock vara att det stoppar upp vattnets fart också så gör för säkerhets skull så att den går att ta bort.

skånegrävarna

Tar med ett par bitar av "gräsmatta" och ett par gimmimattor... kanske någon plastmatta också

Robinw91

Hur fäster du "tratten" på eldoradon? Funderar på att bygga nåt liknande själv :)

skånegrävarna

Tanken är snabbtvingar, annars blir det skruv o mutter