Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Intressen förutom guld

Startat av Grävmaskinisten, 03 Februari, 2017, 19:07:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Grävmaskinisten

Ni verkar vara bra på matlagning, min fru har aldrig gett mig chansen ;) . Undrar varför....???
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

HANNU

Citat från: Grävmaskinisten skrivet 04 Februari, 2017, 09:11:50
Ni verkar vara bra på matlagning, min fru har aldrig gett mig chansen ;) . Undrar varför....???
Jag lagar allt annat förutom mat
Stå på dig, annars gör nån annan det.

HANNU

Jag är opp frostad för att hålla mig ifrån köket. Sedan träffade jag en brud som är matlagnings expert, än idag efter 45 år. Jag ändå tar del i det genom att städa efter.
Så matlagning är inte min grej
Saknar båtlivet från åttiotalet med min egen tillverkade stålbåt. Svenska kusten, Ålands och Finlands  skärgårdar.
Gillar inte kopplingar och växelspakar varken på bilar eller motorcyklar. Därför åker jag med en skoter. Längsta resan än så länge är från Rovaniemi och hem genom Finland.
Har även en Chevrolet  Silverrado som jag hade som arbetsredskap i tio år, och står bakom verkstan och väntar på sin tur att renoveras.
Gillar att bygga olika tokiga saker.
Fjällvandring och fjällen är nära hjärtat, samt fiske av bäcköring. Brukar en gång om året hyra en sjö och samla familjen för att fiska regnbåge.
Spillde tid på 90 och 2000 talet att flyga till solen, som sedan fick hemlängtan efter fem dagar. Nu är resandet mycket roligare när jag har en dotter som jobbar i olika länder i Asien, Kina, Malaisien och om en monad flyttar till Vietnam. Dom resorna gillar jag, inte minst för att träffa dottern.
Till sist lata dagar vid min grill i Kemijärvi.

gangsing finne

Hannu hadde du kört från Rovaniemi till Kemijärvi ? .Eller till heby?
Förresten har du en finsk fru?så som jag har.
vaska stället först innan du gräver

HANNU

Citat från: gangsing finne skrivet 04 Februari, 2017, 20:20:20
Hannu hadde du kört från Rovaniemi till Kemijärvi ? .Eller till heby?
Förresten har du en finsk fru?så som jag har.
Egentligen startade jag från Kemijärvi, där hon kommer i från. Sedan Åbo och Heby.

Stråke

Dykning är min grej, har dykt i många år.(varför tror ni att jag köpte en dredge)
Vet inte hur många gånger jag varit till Norge och dykt.
Ska jag ta flera cert inom dykning , då blir det gruv, grottdykning!
Men där tror jag att åldern sätter stopp, men man vet aldrig!
Sen har jag min biodling , ja jag är i topp skiktet i kommunen i antal samhällen.
Vildmarksliv, självklart! Matlagning över öppen eld, är något som jag tränar på:
Sommarstugan, det är nästan vildmarksliv, elen är indragen men all mat lagas på vedspis eller öppen eld.
Men lite vildmark är det, 1500m till närmaste bofasta granne, björnangrepp i bigården sett lo och vargen gick förbi förra veckan!
Bedöm själv om det är vildmark!
Men där laddar jag mina batterer

Stråke

Glömde en grej!
Snickeri , yrke och hobby!
Men efter 16,00 så börjar det roliga i min egna verkstad!

Northdigger

Ölbryggning, svamplockning & fiske :)