Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Plocka isär Gold Hog matta

Startat av karlson, 15 Maj, 2016, 12:30:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

karlson

Är det någon som försökt att plocka isär en limmad Gold Hog matta? Eftersom jag har kortat ner ränna på vår HB skulle jag villa göra om ordningen på mattorna.
/kalson
Även små korn kan bli mycket

Gruvfogden

Kolla upp vilket lim du använt och hitta vilket lösningsmedel som löser upp limmet.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

iller

Bryr du dig inte om i vilket skit kanten på mattan blir i kan det gå att bara dra isär den.

Annars är mitt tips aceton.. vänta.. lite mer aceton.. vänta lite.. dra lite i den.. på med mer aceton och repeat. Andra lösningsmedel kan också funka.

Stråke

Det är inte så många limmer som klarar riktigt het vatten!
Jag skulle ha börjat med det.
Dessutom så är det rätt miljövänligt!

Pappagoran

Citat från: iller skrivet 15 Maj, 2016, 13:13:22
Bryr du dig inte om i vilket skit kanten på mattan blir i kan det gå att bara dra isär den.

Sorry men kunde bara inte låta bli. Ibland är det obegripliga underhållande. Mer sånt @iller  :D :D :D ;D
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

iller

Citat från: Pappagoran skrivet 15 Maj, 2016, 16:09:19
Citat från: iller skrivet 15 Maj, 2016, 13:13:22

Sorry men kunde bara inte låta bli. Ibland är det obegripliga underhållande. Mer sånt @iller  :D :D :D ;D

Autocorrect.. i blame autocorrect!

Gruvfogden

Stäng av autocorrect då.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

HANNU

Är ingen kemist, så vet inte om det finns lösningsmedel som löser limmet.
Men hade i höstas med mig till Ädelfors två cm bred remsa, 1,5 m lång som jag hade skurit yr kanten av mattan.
Limmet som jag limmat med höll 20 kilos vikt att hänga i.
Till sist orkade två man dra av det, men det var mattan i den tunnaste ställen som gav vika.
http://www.guldforum.se/forum/index.php?topic=2990.msg26404#msg26404
Stå på dig, annars gör nån annan det.