Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Dagens "Set up" ....

Startat av Nugget, 07 Maj, 2016, 11:54:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Nugget

Detta blev dagens leksak som ska provas ut och in.  Benställningen kommer att bli i aluminium framöver men även denna fula fyller en funktion för en dag eller 2. 

Hej hopp.....

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Tommybodling

Bild eller nåt?  ;D ;D

GuldUgglan

Citat från: Tommybodling skrivet 07 Maj, 2016, 12:00:59
Bild eller nåt?  ;D ;D

Ähh.. Du vet ju hur @Nugget är.  Han vet ju knappt hur forumet fungerar...
Finns en knapp nedanför rutan du skriver i Danne... :D :D står Bifoga och välj fil på knappen. .
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Sudde(Stefan)

Framåt framåt och.....ner.

Nugget

Jag får ta det när jag kommer hem för det går inte från mobilen...  :(

GuldUgglan

Jag brukar sätta ut bilder från mobilen,  inga problem för mig. Använder inte annat än Chrome..
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.

Nugget

Nytt försök...   (Jag gillar inte Tapatalk!!!)

GuldUgglan

Hur fungerade rännan @Nugget
Inte sett den i butiken, eller har du redan sålt alla?

Nugget

Jag tycker den funkar väldigt bra. Den kräver lite vatten. Jag körde med den minsta biltemapump strax ovanför tomgång, vilket gav låg bensinförbrukning.  Jag testade ett område med bara mikro och fann en hel del. Testade även 2 spannar från området där man kommer ner först och det gav 7 korn ca halv mm. 
Jag har en del hemma men inga benställningar.  En benställning skulle kosta 100 dollar plus frakt, tull och moms.  Letar billigare alternativ. 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Guldbob

Kolla på min nya Highbanker, den har benställning, benfästet är 8cm och alla typer av 12mm ben passar, har även sådana
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

BarbieOnWeed

Citat från: Guldbob skrivet 09 Maj, 2016, 20:21:04
Kolla på min nya Highbanker, den har benställning, benfästet är 8cm och alla typer av 12mm ben passar, har även sådana

Säljer du enbart ben? För jag letar bra ben till min blivande hb.

Guldbob

japp 12mm 4-kantsrör elförzinkade längd 65cm och 45cm. kommer upp på shopen så fort de är hemma från elförzinkningen.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se