Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Någon som ser vad som saknas?

Startat av Pappagoran, 02 Maj, 2016, 15:30:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Precis. En ring och inte vilken som helst. Jag brukar vara skitnoga med att ta med allt jag släpat ner men den här gången blev det något kvar. Den ringen som tillika är min vigselring har aldrig varit av mitt finger sen 21-06-85 vilket även är det årtal som står i den tillsammans med ett namn. Den kan förmodligen ligga var som helst därnere med misstanken är att det var det kalla vattnet i ån som fick den att fly från mitt finger. Så nu är det bara att vänta och med lite tur kanske den kommer hem till sitt finger igen.

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

GuldUgglan

Attans.  Tråkigt Göran.
Den är väl så stor så GPJ spottar ut den om den hamnar i munnen... Håll koll på tailingshögarna.
En HB kanske sväljer den och den hamnar i nåns ränna förhoppningsvis..  ???

Låna en metalldeckare och scanna igenom området kanske? Guldström kan ju demoköra nått...
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

HANNU

Det är verkligen tråkigt. Hoppas den hamnar i någons ränna. Lika med @Guldbob :s frus ring.  :-[
Stå på dig, annars gör nån annan det.

johanssonsan

Citat från: HANNU skrivet 02 Maj, 2016, 17:31:25
Det är verkligen tråkigt. Hoppas den hamnar i någons ränna. Lika med @Guldbob :s frus ring.  :-[

En ring hittad   :D

Pappagoran

XP Deus, Pro-Pointer tillsammans med Frank Krassowski hittade ringen hur snabbt som helst.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

BASSO

Din eller Häxans ring?  Kul att åtminstone en blev hittad så snabbt.
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...