Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Var är allt guld ni har hittat i sommar?

Startat av Farbrorhumla, 03 Augusti, 2015, 21:14:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Farbrorhumla

Tycker folk är dåliga på att lägga upp bilder på guld :) eller fins det inget guld :D hade varit kul och få se.
:D

Guldbob

Av någon anledning så är guldgrävare mycket hemlighetsfulla med vad de hittat eller inte hittat, ibland gäller det att hålla skenet uppe.
I år har vi fått ihopa knappa 3gram, men då har ryggen spökat med diskbråck, axel ur led och sedan maj, en menisk som jävlas och hindrar utflykter. Med andra ord en helvetisk smärtsam regnig sommar.
Kortsagt, satan så dåligt år, hoppas på Australien våren 2016.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

GuldUgglan

Jag har inte hittat något skrytguld alls i år.
Har mycket ogenomgånget koncentrat i och för sig..
Men har väl hittat något drygt hundratalet minimikro som knappt syns för ögat. Inte mycket lönt att fota eller väga...
Men så är det med prospektering som jag uteslutande sysslat med detta året. Måste hitta rätt innan produktionen kommer igång. Är en hel del klokare nu så börjar komma en del guld på spåren.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Gruvfogden

Säsongen är ju inte slut ännu. Tror nog det kommer dyka upp bilder framöver.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

gibson

gibson

GoranS

Hade varit kul att veta var ni hittade guldet också. Sverige, USA, Finland, Ädelfors...helst GPS-koordinater i min inbox också dock inget krav.

Farbrorhumla

:D

HANNU

Citat från: Farbrorhumla skrivet 03 Augusti, 2015, 21:14:34
Tycker folk är dåliga på att lägga upp bilder på guld :) eller fins det inget guld :D hade varit kul och få se.

OK. Här min största för året igen.
17x7, 1,4 gran.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

johanssonsan

GuldUgglan

Här är min senaste i första testpannan från senaste körningen. Har inte vaskat igenom mer än. Viss skillnad mot Hannus klimp. Men min är made in Sweden  :D (min bror på bilden. Inte jag.)
[attachment id=1 msg=31667]

Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Bjarte

Kompisens panna på 72 guldkorn från Ädelfors var en härlig syn även om jag hellre sett dom i min  ;D

[attachment id=1 msg=31696]