Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Microguld?

Startat av Pappagoran, 10 Juni, 2015, 20:33:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

maxibazze (Max)

Finns som sagt ingen bestämd storlek på microguld annat än 1 micrometer. Jag kan ex. Inte "tycka" att en millimeter är allt under en femkrona. Så säg "smått guld"? :)

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

______ _          _          ______
|   ___   |         | |          |         \
|_____| |_____| |_____ |_____/

Guldbob

Någon exakt storlektabell på vad som de olika storlekarna kallas har jag inte hittat men några förslag till vad man skall kalla de olika storlekarna för hittade jag. Så varför inte försvenska lite och använda det som gemensam bas så man pratar om samma saker. Kanske sätta några mm mått och vikt så har vi en bra tabell. Skall fnula och mäta lite så kanske det kan komma en liten tabell.

Sizes of Gold

Nuggets: A naturally formed lump of gold that's big enough to put in a poke and likely won't fit in a typical small vial, depending on its shape.
Pickers: A piece of visible gold large enough to easily pick up with your fingers.
Flakes: A piece of gold that is large enough to easily spot but is difficult to pick up with your fingers.
Fines: Particles of gold that are too small to pick up with your fingers.
Dust: Gold dust, very, very fine particles of gold that resemble dust.
Flour: Gold particles that are barely visible to the naked eye.
Micron gold: Gold particles that are invisible to the naked eye.

Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se