Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Guld och fiske

Startat av DelsboPeter, 04 Januari, 2015, 19:39:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

DelsboPeter

Hej alla!
Hur ser det ut med fiske runt Camp Skäggwood och SGFs inmutningar?

Gruvfogden

Det är fina fiskevatten där. Fiskekort krävs för allt slags fiske förutom mete. Att meta är var persons rätt enligt finsk lag och kräver således inte fiskekort.
Harr och Bäcköring är det vanligaste du får på kroken.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

DelsboPeter

Låter bra det. Tar flugspöna med i sommar :D

soggybottom

Citat från: PBarn skrivet 04 Januari, 2015, 19:54:18
Låter bra det. Tar flugspöna med i sommar finns många spännande ställen att fiska på, så ta med grejorna!

DelsboPeter

Har alltid varit en fiskegalning som nu fått guldfeber[emoji14]  måste kombinera på något sätt [emoji1]

Skickat från min iPhone med Tapatalk

soggybottom

Citat från: PBarn skrivet 05 Januari, 2015, 15:19:57
Har alltid varit en fiskegalning som nu fått guldfeber[emoji14]  måste kombinera på något sätt [emoji1]
Samma här.tycker det är gott att ta spöet o knalla iväg efter en hel dags grävning.mycket bra kombination!

Bothner(Kenneth)

Citat från: soggybottom skrivet 05 Januari, 2015, 18:33:10
Samma här.tycker det är gott att ta spöet o knalla iväg efter en hel dags grävning.mycket bra kombination!

Hasse och Soggy kilade varje kväll iväg och kom oftast tillbaka med fisk. Själv satt man mest vid lägerelden och pustade efter att ha gått upp för backen igen. Gubbarna hade bra kondis! :-) Allvarligt! Ni som funderar på Finland och kanske också Camp Skäggwood, skaffa lite grundkondition så ni inte står och kräks för att det är så jobbigt att bara gå upp och ner. Gå i trappor är perfekt! Tills det börjar brännas i skinkorna och låren. Så känns det varje dag första veckan. Men så är jag taxihäck också! :-)

DelsboPeter

Låter bra med fisket,vi ska försöka tänka på det där med kondisen.

Skickat från min iPad med Tapatalk

iller

Citat från: Bothner(Kenneth) skrivet 06 Januari, 2015, 01:12:07
Citat från: soggybottom skrivet 05 Januari, 2015, 18:33:10

Hasse och Soggy kilade varje kväll iväg och kom oftast tillbaka med fisk. Själv satt man mest vid lägerelden och pustade efter att ha gått upp för backen igen. Gubbarna hade bra kondis! :-) Allvarligt! Ni som funderar på Finland och kanske också Camp Skäggwood, skaffa lite grundkondition så ni inte står och kräks för att det är så jobbigt att bara gå upp och ner. Gå i trappor är perfekt! Tills det börjar brännas i skinkorna och låren. Så känns det varje dag första veckan. Men så är jag taxihäck också! :-)

Kan inte annat än hålla med :P