Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

misstänkt sten

Startat av tedher, 19 Augusti, 2014, 09:59:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tedher

för några veckor sedan upptäckte jag en ny väg när jag skulle leta svamp i skogen. det var en nyuppgrävd väg för skogsarbetare samt lastbilar att åka och hämta timmer men jag följde denna vägen och fann rostiga stenar. stannade och plockade 2 st, en har jag redan laddat upp tidigare på forum för nordiska guldvaskare. men nu tog jag upp en bit och satte mig och kollade om det är något att prova skicka in till mineraljakten bara för att se vad de innehåller, så blänkte det till på en liiiiten punkt, tog usbmikroskopet och zoomade in.  vad tror ni? svavel/kopparkis är väl troligast men man lever ju på hoppet.
i dig gold

koolander(Mazi)

är den lika glänsande och klar gul färg om du kollar på den från ett annat håll?

tedher

Citat från: koolander(Mazi) skrivet 19 Augusti, 2014, 10:15:26
är den lika glänsande och klar gul färg om du kollar på den från ett annat håll?

den var ju misstänksam just därför. fast jag gick precis all in med en liten spetsig metallpinne och mosade den. kis av något slag.
i dig gold

Bengan

Nu skulle du haft en Falcondetektor, så hade du kunnat se om kisen även innehöll guld.