Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

I vilken ordning ska jag ha Goldhog mattorna?

Startat av newstream, 01 April, 2014, 19:27:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

newstream

Efter många frågetecken, skärsår och en riktigt tillplattad plånbok så behöver jag
lite vägledning igen.

Det jag nu kört fast med är hur jag ska blanda Goldhog mattorna i min HB,
jag har följande mattor

3 UR
2 Scrubber
2 Razorback
1 River Hog
1 Down Draft

Jag har tänkt att det ska vara tre sektioner med mattor, (tredelad ränna)

Den mellersta sektionen är tänkt att användas som test ränna innan jag ställer upp
hela maskineriet.

Så nu får ni komma med den bästa mattkombinationen  :P
eller den kombination som ni har eller tror på.

Mvh Peter.
Spade, ett undervärderat redskap.

Infaustus

Ur i början så man får upp farten på vatten och grus eller ur under en hålplåt,sen dd,sc,kapad river,rb
Så nått åt liknande så här skulle jag sätta dom ur,ur,ur,dd,sc,rh,rb,ur,dd,sc,rh, sen mot slutet sc,ur,rb,rb,sc,men  det är ju olika efter tycke och smak, men man vill ju att vattenhastigheten inte ska bli för låg.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Go big or go home.

newstream

Tackar för vägledningen,
själv hade jag inte kommit längre än ur, ur, ur, dd, sc, sen hade jag för många alternativ  ???

Infaustus

Ja,har du tid och möjlighet att testa innan du limmar dom så prova kör med vatten och lite matrial så ser man ju hur det beter sig,bara att tejpa dom på baksidan.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Go big or go home.

meister

Tänkte köra min mini highbanker med

Ur-ur-dd-sc-sc-dd-sc-sc-dd-dd-ur

newstream

Nu har jag jag fyllt rännan med mattor,
i början kommer jag ha en hålplåt och en bakvänd räffla
blandningen är för tillfället ur,ur,ur,ur,dd, sc, sc, rb, rh, dd, sc, ur, ur, rb, rb, sc och till sist ur.

johanssonsan

Citat från: newstream skrivet 08 April, 2014, 21:19:58
Nu har jag jag fyllt rännan med mattor,
i början kommer jag ha en hålplåt och en bakvänd räffla
blandningen är för tillfället ur,ur,ur,ur,dd, sc, sc, rb, rh, dd, sc, ur, ur, rb, rb, sc och till sist ur.

Ser flera varianter på hur mattorna sätts samman till en längd. Undrar hur många bitar som limmas ihop till ett
stycke? Allt för att kunna hanteras vid tömning av rännan.

meister

Tänk på att om mattan är lång så blir den också jobbigare att få ur rännan, märkte det med min ränna då jag har tvärgående stabiliseringstag och inte kan vrida mattan ordentligt när den skall dras ut.

newstream

Citat från: meister skrivet 09 April, 2014, 08:58:56
Tänk på att om mattan är lång så blir den också jobbigare att få ur rännan, märkte det med min ränna då jag har tvärgående stabiliseringstag och inte kan vrida mattan ordentligt när den skall dras ut.

Jag kommer att dela den i två sektioner, så har jag skurit mattan lite för tight, så i dagsläget får jag inte dit någon sidotape, men det blir ett senare problem att fixa  :)

Gruvfogden

Jag har 3 meter lång och 45 cm bred matta i min As-Banker. Det var lite krångligt de första gångerna men nu går det som en dans. Rensat och klart på ca 3 minuter.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

meister

Jag fixade ett litet handtag, nu när jag får ordentligt grepp så kommer mattan ut som en dans  :)