Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Vilket lim till gummimatta?

Startat av niklas.osterberg, 17 April, 2014, 20:28:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

niklas.osterberg

Gokväll!

Morgondagens ledighet tänkte spenderas med att klippa och klistra samman lite mattor till min ränna. Den matta jag tänkt limma är en "vanlig" v-ribbad gummimatta i botten på en aluminiumränna.

Problemet är då, vilket lim bör man använda för bästa resultat?

Tack på förhand /Niklas

Infaustus

Ska du limma dom mot botten på rännan eller limma ihop mattorna med varandra?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Go big or go home.

niklas.osterberg

Det är den v-ribbade som ska limmas längs botten på rännan.

Infaustus

Rugga upp ytan med grovt sandpapper på både mattan och rännan och använd bostic kontakt lim,ska man bara limma gummi funkar superlim typ super attack bäst.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Go big or go home.

Sudde(Stefan)

Limmade min V-rib med kontaktlim mot rännan(såsom Infa föreslog) halva min goldhogmattor med superattack och resten med kontaktlim eftersom det andra tog slut...blöt o vänt och misshandlat dem ordentligt men ingen lossnar.., :)
Tror det skulle funka med kontaktlim på alla bara de är rena och uppruggade.
Framåt framåt och.....ner.

kalle_kulta

Jag såg på gold hog (eller om det var keen) att de satt en list i rännan överkant som de kunde sticka in första gummibiten under. Sedan satte de bara i nästa och nästa bit utan att limma och den sista spändes fast med en bygel. Vet inte hur det fungerar i längden men såg smidigt ut när de sköljde ur koncentratet bit för bit sas. Jävlas det går det ju att limma i efterhand.  Svårare tvärt om ;-)

Skickat från min SM-P605 via Tapatalk