Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

OFF Topic skulle behöva lite hjälp med testning

Startat av BrianIce, 25 Januari, 2014, 11:31:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BrianIce

När jag inte drömmer om guld arbetar jag och några till med en site för hotellsökning. Vad jag skulle behöva är feedback på hur den upplevs av andra, speciellt det första intrycket. Det är sååå lätt att bli hemmablind.
http://www.govago.com

All form av feedback vore väldigt uppskattat. Vi har satsat på ett annorlunda gränssnitt jämfört med de stora drakarna vilket bör tilltala en del. Men vi är förstås medvetna om att det samtidigt kommer att skrämma bort andra. Vi har också helt olika utseende för de som surfar från en mobil jämfört med en stationär dator så det är bra att veta vad som använts för att titta på siten.

/Brian

ps ber om ursäkt om det upplevs som alltför mycket off topic.
I lurk, Therefore I am

iller

Kollade på den och nu är det ju fortfarande under utveckling men tycker den ser för "blank" och den ser inte proffesionellt utvecklad ut om man ser till hur webbdesign ser ut idag. Backend är säkert proffisionell för siten funkade bra dock.

Det jag dock gillade skarpt var google maps implementeringen, den var awesome och funkade klockrent och man kan snabbt zooma in och se var hotellen ligger.

ps. google kommer eller har redan börjat bygga en liknande plattform, just so u know :P

koolander(Mazi)

jag tycker att det funkar bra sida. Lite mer lull lull på sidan hade inte skadat.

Det stämmer Google har haft det i 2-3år nu som man kan boka med som heter Google Hotels. Google har även Google Flight som hitter ihop med Google Hotels. Där kan man boka flyg och hotell samtidigt.

bra sida och ha mer info och inspiration på sidan.

johanssonsan

Bra funktion. Saknar dock en hel del mindre hotell på de orter som jag besökte. Gärna en bild som bakgrund i överkant. Går även att lägga upp alternativ för syftet med resan. Tex affärsresa eller fritids/semester resa. Då kan även "småhotellen" få plats. Kanske även övernattning som gästgårdar, motell, B&B med fler.

morgondagensGULD

Idag har jag sökt på hotell för en veckas familjesemester.

Det jag mest saknar hos samtliga söksidor är en möjlighet
att rikta söket mot tex enbart hotell som erbjuder, minst:
* All inclusive
* Helpension
* Halvpension
* Frukost

Om den som söker har bestämt att det skall vara
"minst halvpension" skulle det underlätta söket och
jämförelsen om det gick att exkludera alla hotell som
endast erbjuder lägenhet, rum eller rum med frukost.

Min sökning resulterade i bokning av ett **** hotell
i Torremolinos med all inlusive sju nätter för SEK 4790

2 vuxna + 1 barn + 1 baby

BrianIce

Tack för svaren! Bra feedback från helt nya användare är guld värt  :) Kul att ni gillade en del på sidan också.

iller, koolander
Jo vi är tyvärr smärtsamt medvetna om googles egna. Lite jobbigt med konkurrens från dem också.
siten är uppe officiellt även om vi inte gjort någon direkt marknadsföing. Vi ska absolut fundera på att lägga in mer saker/lull-lull/funktionalitet, oproffsigt utseende är ju inte bra alls...

johanssonsan
japp, fler hotell i alla dess former försöker vi få. Vi visar gärna småhotell och visar i första hand upp de billigaste alternativen. Däremot så har vår bokningspartner inte alla motell/hotell/slott/palats/trädkojor i världen, vilket kan ge ett väldigt dåligt sökresultat på vissa orter. Som exempel vinterträffen i Borlänge 15 feb, där visar vi bara två hotell i staden, alldeles för lite :( Intressant ide med syfte, den tror jag ingen annan site har.

morgondagensGULD
allt som inte finns på andra siter är på vår todolista. Borde vara klart möjligt som jag ser det nu. Lite samma tanke som Johanssonsan, att göra en stor sökning med få inparametrar. Du bokade ett hotell på riktigt? Cooolt! Vår tredje riktiga bokning!

Tack igen alla!
/Brian
I lurk, Therefore I am

newstream

Jag var just in och kollade en sväng.

Det jag hajade till över var att jag inte kunde läsa all text,
längst till höger så försvann det en del utanför skärmen,
kanske beror på att min bärbara bara är 10"
jag kunde inte sidoförflytta sidan så jag kunde läsa det som gömde sig heller.
Spade, ett undervärderat redskap.

morgondagensGULD

Citat från: BrianIce skrivet 25 Januari, 2014, 15:10:39

morgondagensGULD
allt som inte finns på andra siter är på vår todolista. Borde vara klart möjligt som jag ser det nu. Lite samma tanke som Johanssonsan, att göra en stor sökning med få inparametrar. Du bokade ett hotell på riktigt? Cooolt! Vår tredje riktiga bokning!

Tack igen alla!
/Brian

Jag bokade på riktigt, men på hotellets egen webbsida.
Det var där jag hittade lägsta priset.

Ger upphov till en ny tråd inom kort - "Metalldetektor på spanska stränder??"