Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Äkta vara - no drama. THE GOLD PROSPECTOR MINER or BUST

Startat av johanssonsan, 25 September, 2013, 20:59:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

johanssonsan

Äkta vara - no drama. THE GOLD PROSPECTOR MINER or BUST

Dejamm

Nya avsnitt är ute.

Sök på Miner or bust på Youtube.

BASSO

Bra serie :) Någon som vet vart man kan köpa en sådan spade de använder? Den med HÖGA kanter på sidorna av bladet. Den används i b.l.a s4 prt2 och har ett gult skaft.
Har funderat på att svetsa på sådana själv men om det finns att köpa till överkomligt pris är det onödigt jobb. Helt fel modell att gräva lera med som de gjorde i filmerna med det var förmodligen den som fanns på plats. Måste funka bra att gräva löst grus och i bäcken med en sådan, med ett längre skaft på så att man inte drunknar förstås ;)
Fan, jag skulle också vilja ha ett sådant ställe att gotta mig med...
Mvh basso.
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...

johanssonsan

Citat från: BASSO skrivet 11 Januari, 2014, 20:02:44
Bra serie :) Någon som vet vart man kan köpa en sådan spade de använder? Den med HÖGA kanter på sidorna av bladet.
Har funderat på att svetsa på sådana själv men om det finns att köpa till överkomligt pris är det onödigt jobb. Helt fel modell att gräva lera med som de gjorde i filmerna med det var förmodligen den som fanns på plats. Måste funka bra att gräva löst grus och i bäcken med en sådan, med ett längre skaft på så att man inte drunknar förstås ;)
Mvh basso.

Köpte en billig version av Fiskars grusskyffel på ÖoB och formade om den till spade med vinkelkapen.
Fick längre skaft och lite kanter på bladet.

http://www.guldforum.se/forum/media/?sa=media;in=441;preview

BASSO

Du har inte en bild på den modifierade också, please  :D.

johanssonsan

Citat från: BASSO skrivet 11 Januari, 2014, 20:20:54
Du har inte en bild på den modifierade också, please  :D.

Min ser ut som spadarna på bilden

Dejamm

Citat från: BASSO skrivet 11 Januari, 2014, 20:02:44
Bra serie :) Någon som vet vart man kan köpa en sådan spade de använder? Den med HÖGA kanter på sidorna av bladet. Den används i b.l.a s4 prt2 och har ett gult skaft.
Mvh basso.

Finns i USA men de var rätt dyra. Kolla här:
http://www.martinproducts.biz/Products-PG-1-ONLINE-STORE.html

BASSO

Finns i USA men de var rätt dyra. Kolla här:
http://www.martinproducts.biz/Products-PG-1-ONLINE-STORE.html
[/quote]

Ok tack! Blir nog att modda befintlig, med kanter och eventuellt en högre kant "bak" också. Mvh basso.