Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Är jag sjuk? och hur botar man det?

Startat av Spajker, 01 Januari, 2014, 18:33:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Spajker

Har ett problem som jag måste få dela med mig av till er. Kanske ni har svaret?

Jag tror att jag är sjuk. Ända sedan jag såg det där guldglimmande i min panna så är det det enda jag tänker på. Jag kan inte somna på kvällarna för jag tänker på vad som döljer sig i bäcken... Jag kan inte fokusera i samtal med vänner och familj för jag går igenom i huvudet vart längs bäcken som antagligen är bästa stället att testa nästa gång jag har tid att ta mig dit. Jag går in här tio gånger per  dag för att läsa, fundera och suga åt mig allting jag kan om guld och guldvaskning.

Jag tror att jag åkt på guldfeber, någon som tror något annat ;)

erland82

Hehe helt klart tydliga tecken på guldfeber. Välkommen i det sjuka gänget. Inte många som tillfrisknar så du är beredd :)

Bothner(Kenneth)

Jag kommer ihåg när jag fick en lista på vrak, förlisningar och yrkesfiskares bottennapp från sjöhistoriska museet. Var väl en 100 a4 med rad efter rad med positionsangivelser och beskrivningar av vad som följt med upp ur havet. Jag satt och sträckläste listan tills hjärtat rusade och det började eka av blodflödet i skallen! Blev lite snurrig faktiskt. Det kallar jag guldfeber. Hoppades på något vrak med värdefull last. Härligt med denna tillgång till fakta. Tack ni som skriver.

Eucitzen

Botemedlet är under sin prövotid än, men ca 10 Kg glimmer sägs hjälpa...
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

Spajker

Citat från: erland82 skrivet 01 Januari, 2014, 19:24:30
Hehe helt klart tydliga tecken på guldfeber. Välkommen i det sjuka gänget. Inte många som tillfrisknar så du är beredd :)

Haha, Tackar! :)

Hoppas att jag inte heller tillfrisknar!  ;D

Spajker

Citat från: Eucitzen skrivet 01 Januari, 2014, 20:32:55
Botemedlet är under sin prövotid än, men ca 10 Kg glimmer sägs hjälpa...

Hahaha! Det låter som en bra start!  :D