Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Mattor

Startat av Eucitzen, 13 Februari, 2008, 17:41:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Eucitzen

http://www.polytuft.se/konsument/entre.htm
ASTRO TURF, CURLY och SPAGHETTY är mina tips till er att skaffa.

OBS! ASTRO TURF ska ej ha ryllor/räfflor/fällor över sig!
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

Diego

Är det verkligen smart att använda så djupa/täta mattor? Borde väl vara svårt att få ut allt, så om man senare är ute på ett nytt ställe och prospekterar kanske man "hittar guld" som egentligen kommer från ett annat ställe?

Jag har mer varit inne på någon form av grövre plastmatta, ungefär som såna där gröna dörrmattor.

Eucitzen

Nej då Astro-turfen funkar alldeles utmärkt! Inget krångel och lätt att rengöra.

Dock kan Nomad mattor (Miner's moss liknande) vara lite svårare, men vad jag har hör om man gör det riktigt så kanske man inte får ut ca 1 guld korn per kvadrat meter. :lol:

Det finns de som påstår det du säger angående miners moss och nomad mattor dock har jag aldrig själv haft det problemet. 8-)

Jo det är bra att ha så djupa mattor därför då kan de hålla mer koncentrat alltså behöver du inte tömma rännan så ofta. :D

Diego

Jag tackar för denna ädla kunskap :D om man inte har testat är det svårt att veta...

Eucitzen

Hahah jo det är ju sant. ;)
Du är välkommen. 8-)

Diego

Jag kontaktade polytuft och följande återförsäljare finns i Växjö:

JKS GOLV I VÄXJÖ AB
SMEDJEGATAN 31
0470-22980

STENBÄCKS MATTOR AB
MARKTENTERIV 2
0470-12843

SVEGAB AB VÄXJÖ
HORDAV. 7
0470-60630

VÄXJÖ FÄRG & TAPETAFFÄR AB
HJALMAR PETRIS VÄG 46
0470-705974

Plajz0r

Återförsäljare i Kalmar

Golvbolaget
Trångsundsvägen 2
392 39 KALMAR
Telefon: 0480-85450
Även: 0480-85075
www.golvbolagetkalmar.se

Plajz0r

Jag var inne på Golvbolaget idag här i Kalmar och kollade på Polytufts "spagetti" matta och den var fin som fasen såg nästan ut som minersmoss.
Den kostade dock 850kr metern men den var 1,2 m bred så man behöver ju inte köpa så bred bit då man kunde köpa bitvis.

Fido

I boråsområdet vill jag tipsa om affären som ligger i bostadsområdet sjöbo och heter matthallen. de har en matta som är väldigt lik miners moss, samma spagettityp och samma textur och täthet, den kostar 850kr metern, de är serviceminded och säljer gärna småbitar av den så det blir inte så dyrt. killen som sålde till mig visstge inte vilket varumärke det var men jag misstänker att det är polytufft.
för övrigt ang. miners moss som de flesta ser som "orginalet" är tillverkad av 3M och är varken bättre eller sämre.

MVH Peter

Tobbe

Citat från: Fido skrivet 19 Februari, 2013, 17:09:00
I boråsområdet vill jag tipsa om affären som ligger i bostadsområdet sjöbo och heter matthallen. de har en matta som är väldigt lik miners moss, samma spagettityp och samma textur och täthet, den kostar 850kr metern, de är serviceminded och säljer gärna småbitar av den så det blir inte så dyrt. killen som sålde till mig visstge inte vilket varumärke det var men jag misstänker att det är polytufft.
för övrigt ang. miners moss som de flesta ser som "orginalet" är tillverkad av 3M och är varken bättre eller sämre.

MVH Peter
leverantören hos dom är med 3M
Ut och upplev

Jens L

Liten anekdot kring dagens mattinköp.

Begav mig till den lokala golvfirman i jakt på polytufts Spaghettymatta.
Fanns såklart inte inne och jag svarade att det nog var lite dumt att beställa då jag endast önskade en 15 cm bred stuvbit.

Mannen rotade då i ett skåp bakom disken och fick fram en liten rulle med 20 cm bred matta av önskad typ och frågade hur lång bit som behövdes.
Efter en hög fundering kom jag fram till att jag tar en bit på 60 cm (min rännas längd) istället för 120 cm.

Pris då? Jo, han ville ha 40 kr för den lilla biten. I dagens kontantlösa samhälle och med endast plastkort på fickan så sade jag lite skamset att jag bara hade kort men ta 50 kr för biten så täcker det bankens avgifter.
Mannen log o sa: i så fall får du den andra biten också!
Han fann det mkt intressant när han fick reda på vad mattorna skulle användas till.

Så glad i hågen så lämnade jag butiken med två 20x60 bitar miners moss för endast 50 riksdaler!

goldrush

köpte matta i sjöbo borås mattaffären 30cm * 100cm spagetti