Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

min gamla high banker

Startat av jeppen, 05 December, 2013, 18:11:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jeppen

jag tänkte jag skulle berätta om min gamla high banker som jag byggde för 3 år sedan.den har använts mycket och jah har hittat ungefär 3 gram guld med den!den var mycket simpel med ett sikt galler i en trä låda sen en eldorado vaskränna med 12 graders lutning. en vatten pump som pumpade 200 liter minuten och matades med en hink.enkelt hemmabygge tar 1 vecka att bygga sen kan man börja vaska.

Dejamm

3 gram det var inte dåligt. Vart brukar du vara och gräva. Ser att du bor i Säffle. Bor själv i Strömstad. Jag varit lite här och där i Dalsland men inte hittat något alls.

jeppen

På min inmutning hemmavid jag och några kompisar tänker ansöka om att få test bryta malmen.
Jag har egen mark som jag tror jag kommer gräva med min minigrävare och se om det kan ge något.
jag ska bygga en trumma så jag kan vaska med.

erland82

Låter väldigt intressant. Håll oss gärna uppdaterade i processen. Både gällande er utrustning men även om inmutningsansökan och sådant. Det kommer säker bli en lärorik resa för er. Lycka till!

Dejamm

Citat från: jeppen skrivet 08 December, 2013, 17:52:12
På min inmutning hemmavid jag och några kompisar tänker ansöka om att få test bryta malmen.
Jag har egen mark som jag tror jag kommer gräva med min minigrävare och se om det kan ge något.

Coolt har du en egen inmutning. Vart har du den om man får fråga.

goldrush

Citat från: jeppen skrivet 08 December, 2013, 17:52:12

skit fräckt lycka till

jeppen

Den ligger 2 km hemmifrån.jag bor 3.5 mil från säffle har den jag inte inne i staden.
ska hålla er uptaderade så ni får info om vad som händer.

Dejamm

Vi väntar med spänning på uppdateringar. Gärna bilder också.

jeppen

Fick tillstån har varit hos länstyrelsen och fick tillståndet nu väntas bara våren så jag kan börja arbeta.
så här tänkte jag mig att min trumma ska se ut. filmen allså.

jeppen

trumman ska vara större så jag kan mata den med miningrävare

Johanssonjoel

Tjenare, kul att du fick tillståndet, grattis! Vad snackar vi om för storlek på grävarn, 4-8 ton?  :) Lycka till!

jeppen

Den väger 5 ton och är från hitachi.Min kompis har en från volvo men vi kommer gräva med min.