Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Överleva vintern och ha något kvar till våren...

Startat av Pappagoran, 07 November, 2013, 18:10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Ja, för mig börjar det bli en viktig fråga då nu kommer min första vinter
i livet utan kroppsligt arbete och det tyngsta verkar bli att hämta mjölk från affärn.

Fick en tanke om att kanske börja besöka gymmet som ligger 100 meter ifrån min bostad för att inte helt förtvina över vintern. Men gissa om det tar emot. Ska nu gamal gubbe behöva börja betala för att hålla fibrerna i trim? Att det känns lite motbjudande kan jag lova men man vill ju ändå kunna orka lyfta spaden i vår igen.

Ett annat litet problem är ju alla dessa tonåringar som springer där. Spänner muskler (i de fall det finns några) men framför allt speglar sig. (Varför finns det så många speglar på ett gymm?)
Nu man vill ju inte att gymmet ska tappa kunder pga en gammal gubbe som mig och jag vill ju inte gå dit för att sänka ungdomarnas självförtroende så att dom stannar hemma och gymmet tappar kunder.
Men jag får väl försöka utröna vilka tider "mammagossarna" är där och jag har en stark känsla av att det är nog inte första halvan av dygnet.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Dejamm

Jag gymmar och kan säga att hos oss spelar det ingen roll hur gammal man är. Jag tror fasen inte jag träffat nån som otrevlig. De som gymmar brukar gilla att snacka tycker jag... Eller så är det jag som snackar med alla  :)  .  Klart att om du vill vara själv så skall du välja en tidig tid att träna på.... Men det roligast att med många att snacka med.  Kanske de har nån spadövning på gymmet för dig.

piggis

Jag kan erbjuda logi i husvagn eller vakkoja motorsåg med soppa och skyddsutrustning.
Fria smörgåsar och pölsor mot lite hederligt skogsarbete så slippet du gymmet.
Har även en hink med koncentrat från senast i Ädelfors.

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk

Pappagoran

Citat från: piggis skrivet 07 November, 2013, 18:31:14
Jag kan erbjuda logi i husvagn eller vakkoja motorsåg med soppa och skyddsutrustning.
Fria smörgåsar och pölsor mot lite hederligt skogsarbete så slippet du gymmet.
Har även en hink med koncentrat från senast i Ädelfors.

Var, När Och hur? När ska jag komma?

piggis

När du vill behöver en veckas förvarning bara.
Humlesjö i skåne län.

evabenke

Du ser väl till att Pappagoran har uppkoppling bara..
Vi vill inte bli snuvade på PG:s inlägg här på forumet.

Jobba i skogen... DET är fina livet det (bara man är försiktig)
Den som gräver får se.

piggis

Jag lovar att han får tillgång till 9min och 47s wifi om dagen i samband med smörgås utdelningen.
Finsk vedeldad sauna ingår även i dealen man måste ju vara en god arbetsgivare ty jag går just nu en utbildning i bättre arbetsmiljö.

HANNU

Grattis till nybliven pensionär, om jag nu har tolkat inlägget rätt.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

evabenke

Citat från: piggis skrivet 07 November, 2013, 20:33:53
Jag lovar att han får tillgång till 9min och 47s wifi om dagen i samband med smörgås utdelningen.
Finsk vedeldad sauna ingår även i dealen man måste ju vara en god arbetsgivare ty jag går just nu en utbildning i bättre arbetsmiljö.
Du är dagens hjälte Piggis! Nu gör vi vågen framför våra skärmar :D
Den som gräver får se.

BASSO

Du skulle kunna annonsera i lokalpressen eller anslagstavlor och dylikt, PAPPAGORAN SKOTTAR SNÖ GRATIS ÅT DIG (eller för en smörgås). Snöskottning=grävning=mer guld till våren, så ta en skyffel på axeln och gå runt i granskapet för att erbjuda dina tjänster när snön yr som värst. Fram tills snön kommer kanske du kan erbjuda gräsklippning, vedhuggning eller något annat kroppsarbete ;) Mvh basso.
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...

Pappagoran

Tack för alla goa förslag. ¨

Piggis erbjudande är ju helt förnämligt och hade det inte varit för dessa 9 min och 47 sek hade jag inte tvekat en sekund!