Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Huggorm, bensinstopp och mutanter.

Startat av Pappagoran, 20 Augusti, 2013, 19:41:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Ja så då var det dags för lite mer "ditt och datt"

Det tokiga skogstrollet har varit ute i dag också. I går blev det ca 7 timmars oavbrutet promenerande i skogen över stock och sten. Utdelningen då blev ca 5 kg fina gula svampar. Dom bytte jag idag mot 40 kg potatis, 90 ägg och ett paket cigg.

Idag besökte ett annat ställe och jag tror jag hittade mutanternas paradis. Jag brukar i regel gå tyst och försiktigt i skogen men nu utan att tänka mig för blev det ett HÖGT "Men vad f.., och ett väldigt ljudligt TJOHOO" Där höll jag på att avslöja mitt nya ställe. Men fanns det några vildgrisar i närheten så hade dom nog grymtat sig långt bort nu. Nu kunde jag ju inte komma mig för att demolera stället direkt utan satte mig ner, fiskade upp en pilsner (det var varmt idag) och njöt av uppenbarelsen som låg endast en meter framför mig. Efter avslutad pilsner var det dags att ta sig ann dessa mutanter. När ungefär hälften är i min kasse och jag sträcker ut handen för att greppa en jättemutant ser jag ett svart streck komma ringlande och försvinna ner i ett litet hål precis under mitt nya offer. HUUU och JESUS tänkte jag. Men kom snabbt ( 0,3 sek) fram till att hålet var litet och ormen var på väg in så med en rörelse som skulle få Fantomen att se lam ut greppade jag mutanten och förpassade den till de andra i kassen. (när pappagoran plockar svamp står blixten still). Klart här då, 2 km att gå till bilen och iväg till nästa ställe. Hade nu "pappagoran" varit lika snabb med att tanka bilen som kan är med mutanter hade han besparat sig mycket möda. Host, host, och ja vad f.., BENSINSTOPP! En mil till närmaste pump och här går bara grisbilen förbi en gång i vecka. Bara att börja gå. Och nu hände något som inte brukar hända. Efter enbart en km står det en bil med andra skogsvandrare. Jag presenterar mitt problem och det visar sig inte är något större problem då dom har bensin i en dunk och gärna kör mig tillbaka. Efter mycket prat och många många tack från min sida kan jag fortsätta till nästa ställe. Även här hittade jag bra med svamp. Dessa var dock i normal storlek men då jag blivit ganska bortskämd nu kändes dom mer som dvärgar.
En sak jag funderar på är hur kantareller kan vara så enormt stora just på denna lilla plätt. Kan det vara så att vildgrisarna gödslat så bra just här eller ramlade något ner från Tjernobyl och muterade svampen precis här?

Ja det var väl ungefär en helt normal dag i ett skogstrolls liv.   

Bild 1, Mutanternas boning.
Bild 2, Mutanterna på rygg
Bild 3, Mutanterna till vänster, dvärgarna till höger
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Blixten

Gräv gräv och åter gräv

Pappagoran

Näää. sånt vill man inte ha i skrevet  :D I stekpannan fungerar dom förträffligt!
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.