Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Ny telefoniregel fr 1/7 inom EU (Finland)

Startat av Bothner(Kenneth), 30 Juni, 2014, 12:12:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Bothner(Kenneth)

Hur löser man bäst mobilandet i Finland? Verkar vara förbud mot svinräkningar genom roaming fr 1/7 2014. Så tar ni med vanliga abbonemanget eller skaffar ni Finskt kontantkort?

Pappagoran

Citat från: Bothner skrivet 30 Juni, 2014, 12:12:38
Hur löser man bäst mobilandet i Finland? Verkar vara förbud mot svinräkningar genom roaming fr 1/7 2014. Så tar ni med vanliga abbonemanget eller skaffar ni Finskt kontantkort?

Min lösning på detta problem kommer att bli följande: Jag säger vad jag vill ha sagt innan jag åker! Så försöker tanten ringa kommer hon att höra signalerna gå fram då telefonen förmodligen ligger i min nattdukslåda. Vill hon svara är det upp till henne.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

7up

Tycker det är bäst att skaffa t.ex. Saunalahti kontantkort. Har 2 telefoner med mig, Ena med mitt vanliga svenska nummer och i den andra har man finska kontantkortet. Har svenska numret igång för att se vem som ringer och finska numret för att ringa med samt köra wifi-hotspot till svenska numret så kan ringa via viber samt surfa. Dock ingen aning hur väl detta fungerar högt upp i Finland. Inget skoj med höga tele-räkningar när man kommer hem, skaffa ett kontantkort.

HANNU

Har Telia där hemma, och kostar ca. 2,50 per minut. För 25 kr hinner jag höra jävla massa skvaller.
Som internet har jag köpt en semester internet, 45 E för 31 dagar. Lite onödigt eftersom roamings avgiften försvinner i månadsskiftet.
Har roaming med telefonin att göra vet jag inte.
Ha det så bra. En timme sedan var det 23 grader och sol, just nu regn och 9 grader.
Ren är jag också efter bastun i Ivalo.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Pappagoran

Citat från: HANNU-unnah skrivet 30 Juni, 2014, 18:28:53

Har Telia där hemma, och kostar ca. 2,50 per minut. För 25 kr hinner jag höra jävla massa skvaller.
Som internet har jag köpt en semester internet, 45 E för 31 dagar. Lite onödigt eftersom roamings avgiften försvinner i månadsskiftet.
Har roaming med telefonin att göra vet jag inte.
Ha det så bra. En timme sedan var det 23 grader och sol, just nu regn och 9 grader.
Ren är jag också efter bastun i Ivalo.

Hejja Hannu, jag visste det fanns renar där uppe men hade inte en aning om att du var en av dom  ;D Hur länge blir du kvar där uppe?

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.