Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Vägen till guld..

Startat av elgreba, 19 Maj, 2013, 00:21:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

elgreba

En solig och varm dag begav sig jag och Clifford ut för att köra highbanker, testa hans medium banker. Mycket slit å tårar lyckades vi finna skapligt med micro guld.. Den fungerade riktigt bra må jag säga!

/Andreas
/Andreas

Gruvfogden

Grymt:) Kul att folk bygger grejer och ger sig ut. Mer sånt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

evabenke

Tack för att ni delar med er! Vilken ljuvligt tyst highbanker ni hade! Går vattenpumpen på el?
De flesta av de här apparaterna brukar låta värre än sågverk tycker jag.
För mig skulle det vara tortyr att stå brevid en sådan och jobba.
Mvh /Ljud Hysterisk
Den som gräver får se.

iller

Citat från: evabenke skrivet 19 Maj, 2013, 11:51:41
Tack för att ni delar med er! Vilken ljuvligt tyst highbanker ni hade! Går vattenpumpen på el?
De flesta av de här apparaterna brukar låta värre än sågverk tycker jag.
För mig skulle det vara tortyr att stå brevid en sådan och jobba.
Mvh /Ljud Hysterisk

man får se till att köpa en stor nog så man kan köra den på tomgång, denna stog dock rätt långt bort också. Sen kan man även bygga en låda som dämpar ljudet om man vill.

Sören

Ahh. Sådär ska det vara tycker jag. Trevligt med bider och håller med evabenke. ovanligt tyst.

elgreba

Kul att ni tyckte om klippet. Angående pumpen. Vi använder en 4 takt Honda pump och har en längre slang mellan highbanker och pump, vilket gör att man kan placera den längre ifrån highbanker och slipper eländigt ljud. Mer klipp framövers!

/Andreas
/Andreas

evabenke

Den som gräver får se.

Infaustus

Jäklar va fint,grattis.men var har ni hittat en 4 cylindrig liten pump eller menar du 4 takt?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Go big or go home.

elgreba

/Andreas