Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

X1r metallbehandlings tillsats

Startat av gangsing finne, 21 Mars, 2019, 19:34:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

gangsing finne

Det är tyst här....ju mer liv desto bättre här på forumet  ;D
Jo jag tänkte dela med mig erfarenheten av rubriken.
Körde x1r metallbehandlings tillsats i 3" kinapumpens olja förra sommaren.strax under decilitern blandade jag i motoroljan.
Min åsikt om produkten i pumpen

-motorn går jämnare på tomgång ,man märker när man dra ner gasen till nästan inget
-produkten lovar mindre friktion i motorn dvs den bildar en hal hinna där oljan finns dvs lager ,kugghjul
-vid hög varv så får kamkedjan bättre smörjning
-mindre slitage i kam och motorn för övrigt
-aning tystare gång

Jag vet att vissa tycker detta är humbug osv .men berättade min åsikt .Ps är ingen återförsäljare !

https://www.streetperformance.se/product/metallbehandlare-mcr

finnen snackar savolax dialekt = svårare att förstå ,men spola fram till 2min .han testar om motorn går tystare efter 2 veckors andvändning
vaska stället först innan du gräver

Grävmaskinisten

Jag vet bara att min vän alltid förespråkade denna produkt och han har varit verkstadsgubbe på motorcyckelfirma och bilmekaniker, själv har jag ingen erfarenhet.Han pratade också många gånger när försäljaren av produkten dök upp och körde en demonstration, han blev helt såld!
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

gangsing finne

Här tömmer dom oljan från motorn .x1r har bildat en tunn hal hinna i motorn så den skär inte i hop.

vaska stället först innan du gräver