Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Nyfiken fråga..

Startat av Manmld, 09 Februari, 2014, 20:44:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Argyros

Jag är också lite nyfiken på hur/vad de flesta gör med sitt guld. Säljer ni det, i så fall vart och hur mycket får ni för det? Ni som sitter på guldet, skulle ni kanske vilja få det affinerat och gjutet till en tacka som de gör på till exempel Gold Rush?

Magnetit

Citat från: Argyros skrivet 07 Januari, 2018, 19:21:02
Jag är också lite nyfiken på hur/vad de flesta gör med sitt guld. Säljer ni det, i så fall vart och hur mycket får ni för det? Ni som sitter på guldet, skulle ni kanske vilja få det affinerat och gjutet till en tacka som de gör på till exempel Gold Rush?

Ingen tacka för min del.
Guldet är ju så fruktansvärt vackert som det är😍
Jag sparar.
"Bättre att ha än å önska"
Gräver med det som finns tillgängligt för stunden 😉

vedboden

hej vaskarvänner.  om nI gjuter o smälter era nuggets så tappar de sitt värde,   de är unika o finns bara i ett ex. spara o tag fram o njut av emellanåt. mvh pelle . vedboden gold claim finland

Argyros

Ja, större nuggets ska man kanske inte smälta då det troligtvis har ett större värde. Tänkte mest på de mindre bitarna. Gäller kanske samma där. Har ingen koll, därför jag frågar.  :))

HANNU

Citat från: Argyros skrivet 07 Januari, 2018, 20:29:33
Ja, större nuggets ska man kanske inte smälta då det troligtvis har ett större värde. Tänkte mest på de mindre bitarna. Gäller kanske samma där. Har ingen koll, därför jag frågar.  :))
Det små är fint att se i glasrör.
Kommer aldrig att smälta eller sälja.
Stå på dig, annars gör nån annan det.