Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Läsning på svenska

Startat av HANNU, 24 Januari, 2017, 07:41:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

HANNU

Stå på dig, annars gör nån annan det.

Northdigger

Hur mycket kostar de att få vaska däe?

HANNU

Citat från: Northdigger skrivet 24 Januari, 2017, 07:43:18

Beror på var någonstans du vill vaska, och hur.
Finns massor av ställen att vaska i.

Northdigger

Citat från: HANNU skrivet 24 Januari, 2017, 13:40:02
Citat från: Northdigger skrivet 24 Januari, 2017, 07:43:18

Beror på var någonstans du vill vaska, och hur.
Finns massor av ställen att vaska i.
Finns det nån prislista att tillgå eller måste man ansöka för att endast vaska?

HANNU

johanssonsan

Kontakta herrarna de tar emot gäster på sin inmutning. http://www.teamdeadwood.fi/en_US/ukot/

Gruvfogden

Finns en uppsjö av ställen att vaska på i Finland.

LKL (350 kr/år) Överbefolkat och söndergrävt.
Jouni och Minna (1500/vecka) Har du tur så hittar du bra med guld, granne med en ac LKL´s inmutningar. Var beredd på att Jouni är där, Kan gå vilt till.
Deadwood (300 kr/dag) Fläckvis riktigt bra med guld. Ligger dock alldeles intill Tankavaara så det är inget direkt vildmarksliv. Men tämligen bekvämt att kunna knalla över vägen och få lite mat i restaurangen.
SKÄGGWOOD (Gratis grävning 2018) Drivs av ett gäng svenskar. Fin natur och med tur hittar du bra med guld. Mitt ute i vildmarken, bra fiske och underbar natur.
Vesa Luhta (3000 kr/vecka) Stort område vid Moberg. Fint men mycket mygg. Stundvis bra med guld men guldet är smått. Några grävmaskiner går på området.
Caramba Gold Mining (1500/vecka) Nära Kutturavägen, Bekvämt och enkelt att ta sig dit. Helt ok fiske. Alla nuggets över 1 gram tillfaller Caramba, övrigt får du behålla.

Finns flera ställen till men här har du några att välja på.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Northdigger

Citat från: Gruvfogden skrivet 24 Januari, 2017, 17:41:20
Finns en uppsjö av ställen att vaska på i Finland.

LKL (350 kr/år) Överbefolkat och söndergrävt.
Jouni och Minna (1500/vecka) Har du tur så hittar du bra med guld, granne med en ac LKL´s inmutningar. Var beredd på att Jouni är där, Kan gå vilt till.
Deadwood (300 kr/dag) Fläckvis riktigt bra med guld. Ligger dock alldeles intill Tankavaara så det är inget direkt vildmarksliv. Men tämligen bekvämt att kunna knalla över vägen och få lite mat i restaurangen.
SKÄGGWOOD (1500/vecka eller 500/vecka om du är medlem i GGF) Drivs av ett gäng svenskar. Fin natur och med tur hittar du bra med guld. Mitt ute i vildmarken, bra fiske och underbar natur.
Vesa Luhta (3000 kr/vecka) Stort område vid Moberg. Fint men mycket mygg. Stundvis bra med guld men guldet är smått. Några grävmaskiner går på området.
Caramba Gold Mining (1500/vecka) Nära Kutturavägen, Bekvämt och enkelt att ta sig dit. Helt ok fiske. Alla nuggets över 1 gram tillfaller Caramba, övrigt får du behålla.

Finns flera ställen till men här har du några att välja på.
Tack för ett utförligt svar!

gangsing finne

Själv grävde  (3dagar) med dålig utrustning hösten 2015 i deadwood .lkl hade då hyrt den.fanns gott me guld och grovt guld .har många gånger jämfört i minnen när jag har grävt på andra ställen .man vill ju inte så gärna gräva på sämre ställen när man engång provat bra ställe.har svårt o förklara men ni fattar va jag menar.. :)
vaska stället först innan du gräver

Northdigger

vad använde du dig av för utrustning som var dålig ?

gangsing finne

Det var hösten (oktober)2015 som jag började med guldgrävningen .köpte en billig 2" slutkörd kinapump för 10euro .låna av en väns en 2meters ränna som var planerad(hembyggt) för fritt rinnande vatten.kinapumpen funkade bara ca10-15 min åt gången o la av.förgasarn flöt över o fick tjuvluft .tillslut så bar jag o barnen (pöjkarna) med hinkar vatten från ån.en dag så glömde vi rifflarna vi sodankylä stugan ,hade bara bilmatta.
Hade innan dehär "turistgrävt" en dag vid sotajoki .

gangsing finne

Innan guldgrävning har jag letat malmsten här hemma .höll på med de ca 2år .

gangsing finne

År 2015 när lkl hyrde deadwood det så hette stället aurum